Followers

tudung comel

Tudung kanak-kanak

lazada

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Monday, October 31, 2011

Shhhh!!!Kami Sedang Di Audit..

Assalamualaikum..

Ni nak bgtau ni ..Unit aku sedang diaudit..

prasaan??nebes.. cuakkss..nyampahh pon ade gak nih..

hopefully everything gonna be just fine..

Wish Us Luck bebehh!!

** semoga xde NCR or OFI..

Aminnnnn....

**sempat hapdet blog nih..hahaha!!


Yours Truly ;P

Thursday, October 27, 2011

Berkelah Di Lubuk Manggis, Pangsun, Hulu Langat

Assalamualaikum..

Deepavali korang gi mane??aku n jiran2 tetangga pi bermandi manda kt hulu langat..hnye dpt kumpulkan 3 family jek..yang lain x dpt nk join..mybe ade komitmen yang lain..jadik laa yang ado..

ke mane kite?? tuuhh diaaa..dr shah alam menerjah ke hulu langat..memula plan nk pi mandi kat ulu yam..tp dh penah pegi, so aku ajak gi pangsun..memandangkan dorg x penah jejak kaki ke sane dan aku dr kecik diperkenalkan ngn pangsun,congkak, sungai lui dan alam sekitar yang ada kt langat tuh, so kami pn ke sana...

perghh..rindu gile..byk kenangan berpengakap mase zaman skola menengah kt area hulu langat..bercamping toksah nk ckp la..cuti skola jek camping, camping kel cuti skola..smpai dh thp kene bebelan maut dr abah brulah dikurangkan xtvt ni..tp skang dh mule nak merindu plak..hadoiii... FIY, aku ni mase zaman skola adalah seorang yang tegar berpengakap mula dr skola rendah smpai la ke sek menengah dan dipanjangkan ke zaman mengganggur..dijemput mengajar perbarisan kt skola plak..super super senior la katekan..

ehh melalut psl pengakap plak..nnti la aku story cite nih kt entry yang lain eyh..spesell punyee..hihi...**cam kelaka la plak..**taip smbil sinyumm sipu sipu..

ok.. nah gamba2 mase aku berpiknik ngn jiran tetangge kt LUBUK MANGGIS, PANGSUN..heavenn!!

730 pagi sume berkumpul di GAZEBO kami..

Sampai-sampai cri port, loading barang..
kt sini pon ade GAZEBO tau..tp GAZEBO kami lgi bestt..hihi..
sewa 1 hari = rm20 per pondok..kami amek 2 pondok berkembar..senang

dah bekfest, xtvt memanggang ikan dimulakan..ni proses menghidupkan api.
dapur potable ade bwk tp kaum laki gatai nak membako gak..gasak..
masak tunggu ikan tu masak hokaii..
KESABARAN adalah penting time ni tau

menunggu dan menunggu..

sambil2 tuh apelagik..keceburr laaa...

Aksi kuak lentang lil aireen..sonok bila tgk die sonok..
nnti kite gi lagik yee..

OK ikan dh masak, jemput makan..
ade kari aym,smbal cili merah,smbal belacan dan ikan bakar

mesti mkn beramai-ramai hokehh..bru feel!!

pastuh smbung mkn desert..
ni mak budak ngajor budak2 mkn eskrem..
kt sini melambak motor eskrem mencari mangsa..

dah mandi smbung mkn lagikk..
ni tgh suapkan lil aireen mee goreng

Halamakk...orang semakin ramai
air pon semakin keruhh..
apelagik..jom berammboss!!hehee..

best, santai...rase cam nk repet jek lagikk..
Insyllag kalau ade rezeki x kemane sungai tuh..

ecehhh...

Sekian, selamat menyinggah uols..

Yours Truly ;P

Sunday, October 23, 2011

LAKSA BONDA KEGEMARANKU

Assalamualaikumm..

Juadah di hari minggu :: LAKSA BONDA..

sedap..meletop..!!

tapi sebelum tuh :

pekena homemade banana split dulu sementara tunggu laksa opah..
deceration yg cincai boncai..
bebahan laksa sume dah siap..

laksa,salad,bwg,timun.bunga kantan, telur, cili api dan cili merah
sesambil tgk mak msk, sesmbil tu sedut la resepi dr mak..kot kot nnti nk buat sendri ke kan..senang..
haih!..lambat plak kuah ni nk masak..dah x saba dah nih..
terliuq sudahh..
sambil kacau sambil snap gamba..
mak hanya menggeleng tgk pangai ank die yg sorg nih..hihi..
akhirnyaa...tadaaaaa..!!!

ready utk di lahap selahap-lahapnya..sedap sehingga menambah-nambah sampai senak perut der..
orang pertama yang mkn adalah abah n lil aireen..sgt2 x saba..huhu..
lil aireen mkn laksa ngn kicap..pon sedap katenye..:D
sekian, selamat menyinggah..:D
Yours Truly ;P

Saturday, October 22, 2011

PROJEK MEGA HARI SABTU : 22102011

Assalamualaikum..

Wiken ni korang buat ape??mesti memasing tgh dok sibuk ngn xtvt sendiri kan?? semoga dipermudahkan urusan korang hari-hari..

aku ?? dikala ditinggalkan sang suami sebab die ostesen, maka aku n lil aireen berkampung dgn seronoknye kt umah mak abah kt ceras..heavenn derr..:D

hmm...utk mengisi masa lapang sambil mengorbankan waktu tido, otak pon mulalah memelan mcm2 projek. antaranya projek mega bersama bonda hajah umi kalthum di petang sabtu nan damai ini..

apekah ia?? baking kek suji n kuih melaka..

xtvt di waktu pagi??aku msk ns lemak utk bekfest..sori xde gamba sebab x terpk nk snap gamba di waktu pagi..pepaham jek la kan..:D

projek mega pertama :

kuih melaka versi kampung ceras baru..

projek mega ke-2 :

kek suji feberet abah..

projek mega ke-3 :

ni dia projek mengacau mama sepanjang mase..
tp xpe, mak rela dikaco asalkan die diamm..:P 
ok..tu jek hidangan harini..selamat menyinggahh..

Yours Truly ;P

Thursday, October 20, 2011

Bahaya Ikan Spa

Assalamualaikum..

Betul kee bahaya??


TINJAUAN Berita Harian ke premis terapi ikan di sekitar
ibukota yang dibimbangi sebar virus HIV dan Hepatitis C.

Berita selanjutnya sila beli surat khabar..tenkiu....

Yours Truly ;P

SEPONTAN KHAMIS ::SAMA TAPI TAK SERUPA

Assalamualaikum..

Spontan Khamis ::


iklan colgate::lil aireen wif her kezen sis damia

Yours Truly ;P

Wednesday, October 19, 2011

Ten People is Hiding!

Assalamualaikum..

Jom tolong saya cari 10 orang dlm pic nih...

Selamat mencari..


pstttt....korang jumpe x??dapat brp?tinggalkan kt komen bole??saje nak tau..thx!

Yours Truly ;P

Dia Punya Hobi Terbaru - Impress!!

Assalamualaikum..

As a mama kepada seorang permaisuri hati, kekadang terasa sgt teruja dan impress tatkala melihat / menengok tahap perkembangan si permaisuri hati berkembang satu per satu.. Subhanallah..

Dan sejenak itu teringat : Ya Allah, dah besar dah / dah anak dara dah dia..

Ku panjatkan doa :Semoga Engkau lindunginya dari segala kecelakaan / kesakitan dan Engkau peliharalah dia supaya dia menjadi seorang anak yang bijak, cantek, solehah dan taat kepada ibu bapa.

Perkembangan terkininya adalah tidak boleh berenggang dengan buku, pensel dan pemadam..asal free jek mesti dicapai barang-barang tuh dan mulalah mencoret sesuatu yang hanya die jek yang paham..

Semoga minat barunya akan terus kekal dan semangat smpai bila-bila..

InsyaAllah..
lokasi kat rumah..setakat ni die x penah conteng dinding nan merah tuh lagi..alhamdulilah.. cuma sofa jek x dpt diselamatkan...boleh refer entri kt sini : Natural Artwork!

Lokasi kt Naza world, Klang - folo papa meet client. tanpa segan silu die mintak uncle pen, kertas, pemadam..sib la uncle tu kitorg kenal - jiran sebelah taman..dann mulalah die mencoret-coret buah fikirannya..mama? menemaninya tanpa jemu..:D

Sekian..selamat menyinggah..:D

Yours Truly ;P

Wordless Wednesday ::19.10.2011

Assalamualaikum..


TUTTI FRUTTI  = SAYA KETERUJAAN!!

Yours Truly ;P

Monday, October 17, 2011

Kisah di tepi tasik..

Assalamualaikum..

layankan jek la kisah gediks mak budok kt tepi tasik shah alam di kala orang lelaki menunaikan solat jumaat..

ni namenye x de keje cari keje!!

Enjoy dan bestt!!!









Sekian...maap la klo korang terbosan..
Yours Truly ;P

Friday, October 14, 2011

Labaik Allahuma labaik.

Assalamualaikumm..


Labaik Allahuma labaik. Labaika laa syariikalaka labaik. Innal hamda wani'mata lakal walmulk. Laa syariikalak. (aku datang kepada MU ya Allah, aku datang. Aku datang dengan tidak mensyirikan Engkau aku datang. Sesungguhnya segala kepujian kepada Engkau, segala ni'mat dari MU dan kerajaan kepunyaan Mu. Tiada sekutu bagi Mu....

keberangkatan Auntie Yam ( adik kepada mak ) & Acu Din ( adik ipar mak) ke Rumah Allah..Semoga mendapat kesejahteraan, kesihatan yang baik dan dipermudahkan segala urusan sepanjang berada di sana..
aminn..
kami menanti kepulanganmu dgn penuh kesabaran..






Yours Truly ;P

Seharian Di Persidangan Kesihatan Awam Peringkat Ng Selangor

Assalamualaikum..

Kejadian berlaku pada 11/10/2011 & 12/10/2011 kat Hotel Premiere, Klang..tapi aku pegi 1 hari jek utk stanby / bantu ape yang perlu..Dann...yang paling penting adalah part  opening which is dirasmikan oleh Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Dr Rosnah Shirlin..so kitorg kene stanby 200% utk memastikan slide presentation , audio ( lagu gamelan, lagu negaraku, lagu kami sedia membantu, lagu gamelan balik ) sume berjalan dgn terbaik tanpa sebarang kesilapan kecik2..fuhhh...memasing berdebar tau..part aku plak cam biase, jln kulu kilir bwk kemere dslr opis smbil snap2 momento haritu..segann???emm x de la sgt sbb dh biase folow hubby shoot wedding org kawin..cehhh...

ok kite go to the pic 1 by 1..


team IT yang terlibat secara langsung..ade lgi sorg tgh jage bilik editing utk presenter..

 Opening Ceremony - sume kene berdiri utk menyanyikan lagu wajib

 Timbalan Menteri Kesihatan sedang membalun Gong..bergema 1 grand ballroom..

 Antara aktiviti yang ade - pertandingan Poster dan sebagainya..

 Acara wajib( pic after mkn)  - kenyangkan sang perut...makanannya?? hmm.. 3 bintang jek..x brp nak sedap..tp dh lapo, balun jek..

  Sesi utk hari pertama dah setel..kitorg bergamba kt tepi stage smbil memegang bunge dgn harapan esoknye bolehlah rembat bunge..tapi saya x brp nk minat bunge..hihi..

Kunun-kunun baru habis sesi press ngn wartawan la tuhhhh...prasaan la uolsss!!!

Hari ke-2 aku dok opis jek..setel hal opis pulak..:D

Sekian, terima kasih..


Yours Truly ;P

Thursday, October 13, 2011

Sifat Dalam DARAH..

Assalamualaikum...

Arini nak sembang sembang tentang DARAH..






Jom kite cekidout.. kite ni kategori yang mane..

saya adalah DARAH B..andaa pulakk??

** sila jgn pitam kalo bace karangan yang panjang lebauu nih..hihi...sharing is caring mehh!!



 SIFAT DALAM DARAH

Darah A hanya dapat menderma kepada mereka yang berdarah A d...an AB dan menerima darah A dan O sahaja.
Darah B hanya dapat menderma kepada mereka yang berdarah B dan AB dan menerima darah B dan O sahaja.
Darah AB dikenali sebagai Penerima Universal kerana dapat menerima darah A, B, AB dan O.
Darah O dikenali sebagai Penderma Universal kerana dapat menderma ke semua jenis darah A, B, AB dan O.

Jenis darah dan mengenali keperibadian

Golongan darah ternyata menentukan cara orang berpikir, berucap dan bertindak. Hal ini terutama diyakini oleh orang-orang Jepun secara lebih terperinci. Praktik pemilihan golongan darah ini dilakukan oleh mereka pada saat akan merekrut tenaga kerja untuk menentukan golongan profesional.

Untuk jenis posisi tertentu, jenis golongan darah yang diperlukan akan berbeza dengan untuk posisi lainnya. Kerana menurut keyakinan orang Jepun, tidak semua golongan darah dapat bekerja sama baiknya di semua posisi. Furukawa Takeji yang pertama kali meneliti dan menyatakan bahwa golongan darah seseorang akan mempengaruhi keperibadian dan karakter orang tersebut secara langsung .

DARAH A

Ketika kecil, orang yang berdarah jenis A biasanya suka bercampur gaul dengan orang lasak. Selepas memperolehi sesuatu pekerjaan dan kaya dengan pengalaman hidup, orang seperti ini dapat mengawal perasaan sendiri dan lebih bersifat matang. Bagaimanapun, ketika tua kelak, orang yang berdarah jenis A ini akan menunjukkan sikap yang degil dan keras kepala.

Biasanya orannya serius dan penyabar, tegas dan dapat dipercayai, berfikir secara menyeluruh, konsisten, keras kepala. Orang golongan darah A ini biasanya suka menyendiri kerana memiliki idealisme .

Keharmonian dan keamanan adalah matlamat utama dalam hidupnya. Anda gemar melakukan kerja-kerja secara berkumpulan dan juga gemar melibatkan diri dengan berpersatuan. Anda bijak bergaul dengan individu disekeliling dan ternyata mereka juga sentiasa berasa senang untuk bekerjasama dengan anda. Sikap sensitif, sabar, dan bertimbang rasa yang ada dalam diri anda itu melambangkan bahawa anda tergolong dalam kategori individu yang memiliki keperibadian penyayang. Walau bagaimanapun ada kalanya kamu agak degil dan terlalu kuat bekerja sehinggakan tidak mengendahkan langsung waktu untuk berehat. Anda harus ingat, kesihatan juga perlu diutamakan. Jangan kerana terlalu leka dengan kerja-kerja anda itu, kesihatan diri pula yang terabai.

Cara Berkomunikasi dengan Orang Bergolongan Darah A


* Jangan mengangkat topik yang konfrontatif, misalnya, topik kontroversial kerana mereka orang yang tidak suka membuat konfrontasi dengan lawan bicara.
* Gunakan kata-kata yang relatif sopan kerana mereka sangat sensitif dan terkadang konservatif sehingga kata-kata yang tidak sesuai dengan standard kesopanan minimal akan dapat menyinggung mereka.
* Jika menjawab usahakan dengan lengkap dan bermakna kerana mereka adalah orang yang sangat sempurna dan kurang menyukai hal yang setengah-setengah.
* Mintalah pandangan dan pendapat mereka kerana mereka sangat kreatif untuk hal ini dan dengarkan dengan saksama ketika mereka menjelaskan.
* Jangan melebihi mereka saat menyampaikan sesuatu. Maksudnya, jangan sampai mereka merasa dilampaui dalam hal kepintaran dan pengalaman, misalnya.
* Hargai mereka dengan memuji seperlunya kerana pujian yang berlebihan akan membuat mereka ragu dengan ketulusan si pemuji.

DARAH B

Bagi berdarah jenis B pula, mereka dapat melalui zaman kanak2 yang cukup bahagia dan seronok. Apabila meningkat dewasa, orang yang berdarah jenis B ini secara umumnya boleh dibahagikan kepada dua golongan iaitu, jenis suka berterus terang dan satu lagi jenis, lebih suka memencilkan diri dan tidak gemar bercampur gaul dengan orang ramai. Orang yang berdarah jenis B tidak menunjukkan perubahan sikap yang ketara daripada usia kanak2 hingga tua. Ini bererti, walaupun usia semakin meningkat, namun mereka kelihatan masih berjiwa muda.

Biasanya berkarakter ingin tahu, memilik banyak ketertarikan di pelbagai bidang, semangat biasanya cepat naik tetapi juga cepat padam, selalu ingin menjadi orang yang superior dan diperhatikan dari orang lain.

Simple! Itulah ungkapan yang paling tepat untuk anda . Anda lebih selesa dengan kesederhanaan. Dalam perhubungan pula anda adalah individu yang terlalu jujur dan lebih gemar berterus terang dalam apa jua perkara. Dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang diberikan, anda lebih gemar melaksanakannya denga cara anda sendiri. Anda adalah individu yang kreatif dan fleksibel, mudah bagi diri anda untuk meletakkan diri sendiri dalam apa jua situasi mahupun kelompok golongan tertentu. Anda adalah individu yang bijak bersosial. Namun ada kalanya sikap anda yang gemar berdikari dan tidak gemar meminta bantuan orang lain itu, mampu mendatangkan masalah buat diri anda dan sekali gus memperlihatkan kelemahan pada diri sendiri. Anda harus ingat bahawa, tidak semua perkara kita boleh menyelesaikannya secara bersendirian.

Cara Berkomunikasi dengan Orang Bergolongan Darah B


Ada karakter ada gaya. Orang bergolongan darah B memiliki karakter yang berbeza dengan mereka yang bergolongan darah A. Mereka lebih praktis, egois, kreatif, optimis dan bebas dalam berfikir. Mereka juga memiliki kecenderungan mengerjakan segala sesuatu secara individual. Oleh karena itu, di Jepun, untuk membentuk sebuah kumpulan yang kuat sehingga motto yang digagas John C. Maxwell: teamwork makes the dream work benar-benar menjadi kenyataan, orang golongan darah B ini biasanya kurang dilibatkan.

Untuk lebih jelas, gaya komunikasi dengan orang bergolongan darah B berikut dapat dijadikan pedoman:

” Mulailah pembicaraan dengan runtun, jangan melompat-lompat kerana mereka kurang menyukai hal-hal yang tidak teratur.
” Jangan memulai pembicaraan tanpa mengakhirinya.
” Gunakan data-data tepat, bukan rekaan.
” Jika mengajak kerjasama, pastikan bahwa mereka bersedia.
” Berbicaralah kepada otaknya bukan hatinya. Gunakan lebih banyak fakta rasional daripada sosial.
” Jangan menggunakan gaya bicara yang terburu-buru.

Orang dengan golongan darah B lebih suka mendengarkan uraian rinci dan runtun. Mereka suka ada awal dan akhir dari sebuah percakapan. Kerana mereka sangat prihatin dengan apa yang telah dimulai untuk dapat diakhiri. Mereka tidak suka orang yang berbicara secara tidak jelas dan tanpa pertimbangan rasional kerana mereka lebih menggunakan logik daripada perasaannya.

DARAH AB

Manakala bagi orang yang berdarah jenis AB pula, mereka dilihat takut pada orang asing semasa kecil dan tidak suka bercakap. Tetapi sikapnya berubah dengan ketara apabila suka berkawan dengan ramai orang dan gemar melalui pergaulan yang bebas. Orang yang berdarah jenis AB bersikap optimis dan mudah berpuashati. Bersikap sombong dan tidak mahu dengar nasihat orang lain ketika tua.

Tenang dan bijak mengawal emosi, itulah keperibadian yang jelas terpancar dalam diri individu yang tergolong dalam kategori darah berjenis AB ini. Anda juga sentiasa menghormati orang lain dan ini menjadikan individu yang berada di sekeliling anda berasa selesa untuk berdampingan dengan anda. Anda juga memiliki sikap humor semula jadi dalam diri dan sentiasa bersikap menghiburkan dan ceria. Namun ada satu perkara yang harus anda perbaiki dalam diri anda itu. Anda perlu lebih bijak dan berani untuk membuat keputusan sendiri. Jangan biarkan orang lain membuat keputusan untuk diri anda sendiri.

Biasanya memiliki perasaan yang sensitif, memilik perhatian terhadap sesamanya, jiwa sosial yang tinggi, terkadang suka memaksakan diri sendiri dalam mencapai sesuatu,orang yang memiliki golongan darah AB biasanya berfikir serius dalam menghadapi permasalahan.

Gaya Komunikasi dengan Orang Bergolongan Darah AB

Dengan karakter yang mudah berubah-ubah tergantung keadaan mood tertentu, orang-orang dengan golongan darah AB tentu masih dapat diambil ‘hatinya’ ketika kita berkomunikasi dengan mereka agar mencapai tujuan yang ingin kita raih. Gaya komunikasi yang perlu diterapkan adalah seperti tersebut di bawah ini:

* Pertama-tama, ikuti dulu alur pembicaraan mereka.
* Selanjutnya, berbicaralah secara tegas kerana mereka mudah berubah-ubah.
* Bicaralah tentang seni dan metafisika untuk memulai percakapan yang lebih panjang jika hal itu diinginkan.
* Jika membuat janji, pastikan mereka memahaminya dan setuju.
* Jangan ambil keputusan sepihak kerana mereka termasuk orang yang suka menentukan sebuah keputusan secara sepihak. Diskusikanlah dengan sinergis.
* Jangan terlalu banyak mengumbar kata dan janji kerana mereka sulit mengingat, apa lagi menjalankan kewajiban yang semakin banyak.

Orang dengan golongan darah ini memang sedikit kurang beruntung di Jepun kerana dianggap yang paling lemah dan tidak dapat dipercayai. Namun, hal ini tentu sangat kasuistis dan geografis. Hanya saja, dengan memahami karakteristik orang dengan golongan darah ini, banyak hal yang dapat dilakukan untuk tidak menuai kekecewaan nantinya di kemudian hari jika ternyata karakter itu benar adanya. Dan bagi mereka dengan golongan darah AB tentu dapat melakukan introspeksi diri untuk memperbaiki hal-hal negatif yang benar sesuai dengan penjelasan di atas.

DARAH O

Selalu ikut nasihat ketika zaman kanak2 adalah sikap biasa ditunjukkan oleh orang yang berdarah jenis O. Tetapi selepas usia semakin meningkat, mereka akan cuba menunjukkan kelebihan sendiri dan mempunyai prinsip tanpa dipengaruhi oleh orang lain. Malahan tidak mustahil mereka akan menjadi orang yang berwibawa dan berpengaruh. Dari kecil hingga tua, orang berdarah jenis ini umumnya tidak sombong dan patuh pada nasihat orang lain tetapi bersikap keras semasa tua.

Individu yang memiliki jenis darah dari kategori ini disifatkan sebagai individu yang setia, sabar dan sentiasa yakin terhadap keupayaan dan kebolehan diri sendiri. Selain itu individu dari kategori ini juga sering bersifat ingin menjadi ketua walau dalam apa jua perkara yang ingin dilakukan khususnya yang melibatkan kerja-kerja berkumpulan. Sekiranya menginginkan sesuatu, kamu akan berusaha untuk mencapai matlamat tersebut walau dalam apa cara sekalipun. Ada kalanya kamu dikatakan memiliki sifat cemburu yang agak kuat. Selain itu kamu juga terlalu serius dalam persaingan sehinggakan ia mampu memberikan tekanan kepada diri kamu sendiri. Oleh yang demikian kamu harus lebih bijak mengawal emosi diri mu agar tidak dikuasai dengan tekanan.

Orang ini biasanya memiliki sifat sosial yang cukup tinggi, mudah bersosialisasi dengan orang lain, pintar menutupi sesuatu, biasanya orang ini terlihat tidak pernah memiliki masalah, orang ini biasanya sabar dan baik hati.

Gaya Komunikasi dengan Orang Bergolongan Darah O

Ketika berhadapan dengan orang bergolongan darah O yang penuh semangat dan percaya diri, terus terang, optimistis, terkadang egois dan kreatif, hal-hal berikut dapat dijadikan pedoman:

* Berbicaralah dengan semangat dan penuh vitalitas. Kerana mereka kurang menyukai orang-orang yang terkesan lemah, letih, lesu, lemas, letoy, dan loyo yang dianggap tidak dapat mengikuti rentak mereka yang penuh dengan energi.
* Jangan gunakan kata-kata negatif dan pesimis kerana kelompok kata itu tidak terdapat dalam kamus mereka yang penuh dengan semangat positif dan optimis.
* Ketika mengikat sebuah kontrak, pastikan dengan tegas bahwa mereka komit dengan apa yang telah disepakati dan dapat bertanggung jawab atas penyelesaiannya.
* Berkatalah dengan jujur kerana mereka juga demikian adanya. Sekali kebohongan terbongkar, mereka tidak akan percaya lagi pada lain kesempatan.
* Tunjukkan bahasa tubuh yang penuh keceriaan dan semangat.

Orang dengan golongan darah O paling suka berkomunikasi dengan mereka yang penuh semangat. Orang-orang yang tidak memiliki semangat hidup yang baik sulit menjadi teman dekat orang golongan ini. Kerana mereka selalu semangat sejalan dengan vitalitas yang mereka miliki. Mereka akan dapat berkomunikasi berjam-jam dengan orang yang cocok dan dapat mengikuti rentak bicara mereka yang sangat optimistis dan motivatif.

Sifat-sifat di atas tidak mutlak semuanya akan sama persis, sifat manusia juga dipengaruhi dari kromosom orang tuanya, kromosom adalah pembawa sifat keturunan, ini juga mempengaruhi karakteristik seseorang, tidak dapat disimpulkan 100% hanya dari golongan darah saja.

DIET MENGIKUT JENIS DARAH

Diet untuk golongan darah A :

Untuk orang yang memiliki golongan darah A biasanya memiliki masalah cepat marah, penyakit jantung, kanser dan obesiti, oleh kerana itu asupan makanan untuk orang yang memiliki golongan darah A harus banyak mengkonsumsi makanan berkabohidrat tinggi dan mengurangi lemak.

Diet untuk golongan darah B :

Golonagn darah B biasanya memiliki masalah kesihatan yang berhubungan dengan kerosakan sistem saraf, insomnia, sakit kepala, penyakit hati, masalah haid, sakit tulang belakang, obesiti dan jantung oleh kerana itu penderita golongan darah B harus diet susu dan menghindari makanan yang berbahan dasar itik, ayam dan daging-dagingan yang lain.

Diet untuk golongan darah AB :

Biasanya memiliki masalah kesihatan dalam saluran darah, obesiti, kanser, insomnia, sakit sendi dan tulang . Oleh kerana itu disarankan banyak mengkonsumsi ikan sardin, tuna, susu kambing, putih telur hindari makanan seperti daging lembu, ayam, itik dan daging, ais krim, kacang hitam, jagung dan minuman beralkohol.

Diet untuk golongan darah O
:

Untuk golongan ini harus mengkonsumsi makanan tinggi protein dan mengurangi karbohidrat kerana Golongan darah O ini biasanya memiliki masalah untuk penyakit kencing manis, masalah usus, pencernaan, peredaran darah kurang baik, kadar kolesterol tinggi, penyakit jantung, kanser dan penyumbatan arteri.



ok, thx sebb sudi bace smpai pitam eyh smpai abis ke bawah..tahniahh..anda telah dpt info baru..

Yours Truly ;P

Monday, October 10, 2011

From Sabah Wif Luv!

Assalamualaikum..

yang ni plak dari auntie lynda ( jiran sblah umah..bole intai2 pintu lagik..)..

Sabah Tea
Mereka berhanimun disana...tatapi masih mengingati jiran tetangge dgn membawak balik ini sabah tea...
Sebab tu la aku sayang jiran-jiran aku nih..sayang nak tinggalkan tmpat ni..huhu...

dann..teringin jugak nak nak berholiday secara berjemaah di sabah..tp bilekahh???tunggu mase yg seswaiii..insyllahhh...cuti reramai ni kekdg syokk tauu...:D

Sekian, terima kasih..:D


Yours Truly ;P

From Cameron wif luv!

Assalamualaikum..

dedicated spesel for auntie ct  ( jiran dpn umah )..sebab ape??

ni haaa...

jeruk stroberi from cameron..
sempat lepaking kt umah aku sebarang 1 jam..hihi...setelah berbincang bini-bini ni, tetibe terase cam nak naik cameron secare berjemaah la pulakkk....ngeee!!!

Yours Truly ;P

Rehersal Health Conference

Assalamualaikumm..

memula pegi kt Hotel Premiere, Klang untuk tgk vendor setup LCD Projektor untuk persidangan Kesihatan Awam Peringkat negeri Selangor 11/10/2011-12/10/2011..yela.kang kalo x compatible, x ke haruuu...so part aku dh setel, then cume stnby / backup dak2 IT yang lain setting up jek..adelah keje-keje simple utk tlg bos..cri lagu gamelan, lgu negaraku, lagu sedia membantu ( ni lagu KKM) secara ADHOC okehh...parahh btol bile last minit mintak..tp sib baik ade wifi hotell..trus d/l thru utube..**hotel kokak pon ade wifi kan skang??hihi..mmg dah ku agak unit IT akan diberi task secara last minit..as usuall...dah biasaaa....kan dak IT kan?? untung leee...

dan yg paling pening smpai kol 5 ptg nih slide multimedia still ade changes..gasakkk laa esok...hrp2 sempat la siap..berserahhh..semoga dipermudahkan segalanya esok..perlu ingat utk rendering video adalah mengambil masa hokehh...**seramm..

so ni bos aku snap pic thru her BB..thx bos..utk kenangan-kenangan kami..:D

IT Team tgh setup ..

wif my domok n my luvly bos..
Sekian, terima kasih..

Yours Truly ;P

Friday, October 7, 2011

Rezeki Pagi Jumaat

Assalamualaikum..

Bismillahirrahmanirrahim..

Rezeki pagi jumaat..

makan percuma di opisku..hihi...sukeee...



sape belanja??

nih diaa..

matron noraini a.k.a bonda ( berbaju pepel di tgh2..)..

hari ni hari terakhir beliau..kami akan merindui beliau..sob..sob...

ptg kang majlis khas untuk beliau kt hotel concorde shah alam...

weee...mkn pree lagi...besttt...bestt....

SELAMAT BERSARA BONDA..


Yours Truly ;P

Thursday, October 6, 2011

Whooppss..n3 berbasi-basi : suasana raya @ opisku

Assalamualaikum..

maapkan la kwnmu ini sbb mendelay-delaykan gamba yang dh dimamah keusangan..huuuu...bukan ape, kepadatan masa di waktu keje plus kesuntukan waktu di kala malam mendorong hamba lambat menepek gamba suasana raya kt opis yang lepas..**sob sob...

so takmoh cite panjang, layankan jek la yee...* sape yang xmo layan, saya x kesahhh!!!*lyn la lyn laaaa..plissss...:D

byk gamba yang dirasakan moment2 best tp x dan la nk taruk sume..korang tgk kt fbku udahlaye..gamba yang ade nih just pelengkap n3 yang sadis ini...sob..sob..lagikkk...

memula mak dara berposing  ngn anak dara's dulu..

pastuh baru la bersibuk2 kt pentry..
apam polkadot tuh bos ai order online kat mane tah..sedap gak..

suasana sepanjang majlis..ku padat2kan gamba yang ade..

tepek lagik sekeping gamba padat..:D

ade pertandingan karok skalik uolss..antara finalis yang menunjukkan bakat..pemenangnye goes tooo akk baju gold tuh..off koss la..seswai ngn tagline 'ladies first' gituu..hehee..

**tema adalah baju raya..tp kale pink tuh bukan baju raya ai..bju raya ai kaler grey tapi x  brp nak glemer laa uuu..sebab ape nk glemer?sbb terase cam nak menang..tp dah tau awl2 x menang ponn..hahahaha..x kesahhh..janji ai hepi mkn, bergambo, mkn, bergambo dan mkn lagikk..hihi..:D

opppsss...nk nak bgtau lgi nihh..

mempersembahkan unit ku yang disayangi - ** x brp nak lengkap..big bos mc, 2 anak dara(2-2 bju merah kt pic ats skali) dh kuar awl, 2 mak dara dah bersalin..yang ade kami2 yg vogi de vasssiii..:D

unit IT yang kerlassss+ sporting...


sekian, terima kasih..selamat berblogging..

Yours Truly ;P