BE INTERNATIONAL MENAJA 100 KANAK-KANAK DI MYANMAR DAN VIETNAM MELALUI WORLD VISION MALAYSIA

Assalamualaikum/Hai, 

BE International, sebuah syarikat pemasaran jualan langsung yang terkemuka dalam bidang kesihatan telah mengumpul RM360,000 untuk disumbangkan kepada kanak-kanak yang hidup dalam kemiskinan di Myanmar dan Vietnam melalui kanak-kanak Program Penajaan Pertubuhan Kemanusiaan Antarabangsa World Vision Malaysia. Di samping itu, dana ini juga disalurkan kepada dana bantuan Malaysia bagi membantu masyarakat di Sabah.
From Left to Right:
Ms Ho Huey Chuin, Executive Director of BE International
Mr Ir. Lee Suet Sen, Founder & President of BE International
Mr Daniel Boey, CEO of World Vision Malaysia
Mr Raymond Oh, Chairman of BE International
Ms Karen Leong, Founder of BE International

Jumlah yang dikumpul ini merupakan hasil daripada kempen yang bermula sejak Mei 2018 dengan jualan terbaik seluar Aulora Kodenshi® dan RM10 telah didermakan bagi setiap pasang seluar yang dijual.
Dana yang dikumpulkan akan terus disalurkan kepada 100 kanak-kanak di Launglon, Myanmar, dan Ba Thuoc dan Tua Chua, Vietnam. Tabung bantuan Malaysia akan digunakan untuk menyokong 21 buah kampung masyarakat luar bandar Sabah di Mukim Tulid dan Mukim Tatalaan. Dana tersebut juga akan digunakan untuk projek-projek khusus bagi meningkatkan kesejahteraan kanak-kanak, keluarga dan masyarakat termasuk menyediakan air bersih dan kebersihan, kesihatan dan pemakanan, pendidikan, kehidupan dan perlindungan kanak-kanak.
  
"Ini merupakan sebahagian tujuan program BE International iaitu untuk menyediakan penjagaan dan keselesaan kepada mereka yang memerlukan. Kami diberi peluang untuk membantu orang yang kurang berkemampuan, terutamanya kanak-kanak dalam komuniti yang kurang bernasib baik di rantau ini. Terima kasih kepada rakan kami World Vision Malaysia. Inisiatif ini sangat bermakna kerana kami telah diberi kebenaran menyelami dan membantu 100 kanak-kanak dan komuniti mereka," kata Pengasas dan Presiden BE International, Ir. Lee Suet Sen, pada majlis penyampaian cek di Shah Alam hari ini.
"Moto syarikat kami, ‘Beyond Inspiring Minds, Touching Lives for Eternity,’ menggambarkan tentang intipati perniagaan kami. Ini selaras dengan misi kami untuk berusaha menerapkan nilai-nilai positif kepada rakyat kita untuk membantu mereka mencapai tahap kejayaan yang boleh dibanggakan. Kami juga mahu memberi inspirasi kepada mereka secara holistik supaya mereka dapat mencipta versi yang terbaik daripada diri mereka sendiri. Tidak ketinggalan, kami juga dalam proses melakukan amalan baik dan membantu memperbaiki kehidupan mereka yang kurang berkemampuan ke arah lebih baik,” katanya.

Turut hadir pada majlis tersebut  ialah Ketua Pegawai Eksekutif World Vision Malaysia, Daniel Boey. Katanya, "Isu kemiskinan sebenranya memberi kesan terhadap kanak-kanak dan ini menjadi tanggungjawab untuk menanganginya. Tetapi, kita mengakui bahawa tiada seseorang, kumpulan atau organisasi boleh membasmi kemiskinan semata-mata. Kita memerlukan semua orang untuk bekerja bersama-sama. Oleh itu, perkongsian kami adalah penting untuk mengekalkan pekerjaan kita antara yang terdedah. Kami amat berterima kasih dengan BE Internatinal untuk sokongan dan kerja mereka di Malaysia, Myanmar dan Vietnam dan antarabangsa. "
Uniknya, Program Tajaan World Vision Child menyediakan penaja dan mereka berpeluang untuk berhubung dengan anak-anak mereka yang ditaja. Kanak-kanak yang ditaja dari Myanmar dan Vietnam telah mengutuskan surat kepada BE International untuk memperkenalkan diri mereka sendiri. Surat-surat telah dipamerkan di majlis ini.
Untuk mengetahui selanjutnya tentang BE International, lawati:

-MrsPuex-

0 Comments