Followers

tudung comel

Tudung kanak-kanak

lazada

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Wednesday, September 10, 2014

Perlukah membasuh telur yang dibeli??

Assalamualaikum..

Perlu ke membasuh sepapan telur yang yang baru dibeli?

Atau, basuh telur bila terasa nak goreng/masak telur nanti?

Anda yang mane? Beli trus basuh or basuh bila nak guna nanti?

Aku?

Beli je terus basuh..

Sebab?

Faktor utama adalah kebersihan.
Bersih dari najis najis yang melekat kt telur tersebut..

Faktor kedua adalah untuk cek kesemua telur sebelum disimpan.mane tau ada yang retak menanti pecah ke kann??

Kekadang bila kita nak buat tolo mate kobau, pecah sikit kat tepi kuali, then trus kopakkan dlm kuali..ye dak?? Tetibe lupe cuci pastu terselit lak najis muqhallazoh kt tolo tu..maka kita pon makanlah tolo mate kobau ditambah perisa najis muqhollazoh..euuuwwwwww!!!! Hakakk goliii diknonnn...

Kebersihan adalah salah satu dari tuntutan islam..maka, inilah tips tips sempoi untuk peringatan kite bersama..

Sharing is caring kannn??..

Nak folow ok, tanak folo pon hakak ok jugak..terpulang.. Dah besar memasing kenn??

Tips rumah tangga dari hakak utk hadik hadik..

Sepapan telur yang baru dibeli..
Nampak tak ada najis2 kt tolo tu?
Nampak tak?
Maka, marilah kite sentalkan segala najis muqhollazoh itu dengan sepan lembut..
Lelembut ya, nanti berderai plak tolo tu..
Rugii rugii..huhuuu..
Seee..tantekk takk tolo ayam hakak??
Berseri seri setelah dispakan..
Hikhikhik..