Followers

tudung comel

Tudung kanak-kanak

lazada

searchbar lazada

lazada april

Lazada Malaysia

Wednesday, November 19, 2014

Resepi : Breadstick with nestum+choc

Assalamualaikum..

Resepi simple sap sap soii untuk kudapan anak anak di kala kebosanan..

resepi ni kezen wasap dalam grup..maka macam nak try plak..plus ada roti yang hampir nak expired tu kita gunakan sebaiknya..

silakan share untuk kebaikan bersama.. anak suka, kite gumbira!


bahan-bahan :
roti
nestum
coklat masakan
 
Cara-cara :
1.potong roti seperti bentuk stick..
(aku buang kulit tepi tepi tuk untuk nampak lebih comel). bakar dalam masa 5-6 minit sehingga bertukar kaler kekuningan. ketepikan.
roti yang dah dipootng menanti untuk dibakar.
2. Cairkan coklat masakan.
(kuantiti mengikut berapa banyak roti yang dah dibakar tu.)
 
3. Golek-golekkan roti yang dah dibakar ke dalam coklat masakan yang dah cair.
 
4. golekkan semula ke dalam nestum.
 
5. sedia untuk dihidangkan kepada anak-anak.
 
 
Ni lah hasilnya.. buat banyak ni jek sebab stok coklat masakan sikit sangat..
tekstur rangup..dan serius sedap..tak tipu..!!
Testimoni pelanggan itu wajib..hihiii..
adik makan sambil main beskal.

kakak dok mengadap jee.. sila abaikan tumbesaran gigi beliau..tetap comel di mata mama..hahah..

makan secara berjemaah..kakak rekues suruh buat lagi.. ok, marilah kite cari cekelat masakan ye kakak..
 

sekejapan tinggal serdak nestum saje..mama dpt rasa sebatang dari banyak banyak batang tuh..

Yours Truly ;P

Wordless Wednesday ::19.11.2014

Assalamualaikum..
 
wordless wednesday :: 19112014
 
our 2D1N shortrip vacation at Lost World Of Tambun, Ipoh..
Ohsemm!! 
14.11.2014 (friday)
check in time
clear utk berfotosession


 15.11.2014 (Saturday)
checkout time..
sesakk gilos dengan umat maknusia..
semua orang nak interprem skali..huhu..

 
will updet more and more stories about #LWOT ..soon..
 
now anak anak tengah tak sihat..
kakak mild fever, adek chicken pox..
hadiah dari bercuti kekdahnye..
bertabahlah mama kamu ni..
 
ehh..dah tak WW pulok..lantok..

Yours Truly ;P