Followers

Monday, March 10, 2014

Sudah tiba masa nazaknya

Assalamualaikum .

Perihal mesin basuh.

Hampir 7 tahun berkhidmat untuk kain baju aku..dari aku mula kawin sampai laa nii..beli semi auto dulu..masa beli tak terpikir langsung nak fully auto..mainn sebat jek seiring dengan bajet yang baru nak mulakan kehidupan berumahtangga..yang penting tak membasuh secara manual/ tangan..
X sanggup sebab pemalas..hahaha..

Bila berdua, ok sangat.
Basuh baju pon selang 2 hari
Yang penting dalaman adalah mencukupi..ewahhhh...
Kekadang kalo berwiken kt ceras, hangkut skali basuh kat sana..jimatt lagi lagi..

Bila bertiga, ok lagi..
Tapi kekerapan membasuh adalah hari hari..dah ada anak kecik, bila comot je tuka, bila berak jek tuka.. Kain baju yg kotor kalah mak paknya..

Bila berempat, nahhh KO terus kauu..
Spinner tahap mintak sepakan padu.. Alahaiii... Spin serupa tak spin kekdahnya..air kt baju stil menitik2..
Terpaksa perah manual..
Hati tu dah mulalah kann..sentapppp jeee..
Kekadang membasuh dengan keadaan yg amarah sangat sangat..

Mungkin dah tiba masa untuk buat transformasi dari semi auto ke fully auto..
Alhamdulilah wishlist terpendam sejak 2 tahun lepas termakbul..
Terima kasih semi auto.. Kauu rosakkan diri kauuu.. Kikikiiii...

Tgh pikir nak buat ape kat kau ni..nak letgo kene repair dulu.. Nak buang ke kedai besi mcm sayang lagi..bole pkai lagi. Nanti la aku pkkan yee.

Semi auto

Fully auto

Syukur alhamdulilah..
Urusan membasuh akan menjadi lebih mudah..

Terima kasih suami..

Wishlist baru ?? 
Nak oven, nak petiais 2 pintu..
***larikkkk****