Skip to main content

Posts

Poor Lil Qisya : Semoga Cepat Sembuh..

Assalamualaikum.. Hati ibu mane yang sanggup melihat anak derita kesakitan..ade??x de kan??sume orang x sanggup.. tp kalo dh tersurat akan berlaku mala petaka, x kira la kt luar rumah ke kat dalam rumah ke, kita kene REDHA.. dedicated spesel to my lil sista.. sila tabah hadapi dugaan tika ini.. kak yang sentiasa doakan semoga bby qisya cepat sembuh dan kembali ceria.. bende dah jadi, nak wat camnekan..tau ko tgh trauma, tp qisya lgik trauma.. abaikan tanggapan orang keliling yg ckp ko x pandai jaga anak.. memang perit..memang pedih..tp tuh la liku-liku kehidupan sbg sorang ibu.. dann..biarkan sume tu berlalu seperti angin kuss kuss..**apekebendenyeni.. jgn pendam-pendam..tauu.. ok ok..mesti korang x paham situasi ni kan?? owhh..my lil qisya ( anak adik aku ) tersiram sup panas dr rice cooker yang tgh memanaskan sup.. adegan yang tidak disengajakan..dan ini bukan kes penderaan hokeeyy.. kecuaian?kelekaan??hmmm..suma dah tersurat..tp atas tindakan pantas si ibu menarik si anak kt dlm ...

selera orang tengah demam harini..layannn!!

Assalamualaikum.. demam pon nk kecoh2 kt blog nih kan??hmmm...klo demam jgn lyn sgt..kene aktif sikit..awk kan mama..kene very the strong la..nak handle dak kenit yg tetibe tanak gi skool..fuhhh...mmg mencabar..time ni la muka mak terbayang-bayang minta dibelai, dimanje..hehehe...gelabah la ko ayang nooraini..bukan cmtuh sbnarnye, mintak tlg mak jagekan si kenit tuh while aku ley rest bile mkn ubat..ubat kan ngantuk..sekejap jek mate dh kuyu cri bantal..makan tolak tepi..tp tu klo ngn mak.. skang aku kat umah sendrik..sila benti berkhayal hokey..bru nak lelap, mama!! kakak nk yakk kt dlm pempers, setel 1 hal, mama!! kakak nak chuchu..hadoii...ni la namenye dugaan ibu-ibu ketika demam dan anda sedang bersendirian..wish incik laki di sisi..tp apokan dayo..Semoga Allah memberi kesabaran seorang mama berjuang ketika demam..aminnnn.. ok, tentang makan??hmmm..selera aku taim dmam hanya tomyam..nasik takmo..so ku gagahkan jugak buat tomyam sendirian berhad..nasib la brg2 dh ade kt dlm fri...

Ikhtibar ::Story of Mother's sacrifice During The Japan Earthquake..

Assalamualaikum.. This is a true story of Mother’s Sacrifice during the Japan Earthquake. After the Earthquake had subsided, when the rescuers reached the ruins of a young woman’s house, they saw her dead body through the cracks. But her pose was somehow strange that she knelt on her knees like a person was worshiping; her body was leaning forward, and her two hands were supporting by an object. The collapsed house had crashed her back and her head. With so many difficulties, the leader of the rescuer team put his hand through a narrow gap on the wall to reach the woman’s body. He was hoping that this woman could be still alive. However, the cold and stiff body told him that she had passed away for sure. He and the rest of the team left this house and were going to search the next collapsed building. For some reasons, the team leader was driven by a compelling force to go back to the ruin house of the dead woman. Again, he knelt down and used his had through the narrow cracks t...

Sesekali berjumpa mmg bestkan?

Assalamualaikum.. Kesihatan harini sgtlah mendukacitakan..demam..walaupun tangan ni seram sejuk sambil menaip.ku gagahkan juga...tamo biarkan blog nih senyap sunyi jek kann?? dah puas blogjoging..bukan x de idea..melambak nih ha..tp  external harddisk aku wat hal plak..x detect..gamba sume dalam tuh..adelah back up kt notebook ..tp notebook tuh sharing ngn hubby..evelebel bile die x buat design artworknya..ade 1 notebook jek??bukan..bukann.,.ade lgi notebook lain..notebook Apple..tp x suke nak pkai utk haplod gamba kt blog nih..klo nak view fb or blogjoging mmg ku pakai notebook tuh..lg 1, notebook nih khas utk lil aireen tgk upin ipin sampai lebam.. kalo nak transfer gamba mmg aku pakai notebook sharing tuh..senang..lajuuuu...yela..khas utk mendesignkann.. xde pc kt umah?? eh ade la jugak..pc ms aku blaja diploma dulu thun 2002-2004??lamekan??tp dh upgrade ikut spek zaman skang..tp tula..name pon lamekan..manjang rosak la, hang la...lelame cm mls nak betulkan..ade sesape nak b...

ADAT

Assalamualaikum.. Adat berjanji pasti dikota adat memberi akan merasa adat berbudi ada bahasa adat meminjam memulangkan semula adat berkasih menjunjung bahagia adat berbicara biar berpada adat rajuk pada yang suka adat merindu jiwa merana adat perantau santun dalam berkata adat berjuang berani mara adat bersuka beringat duka adat menunggu gelisah cita adat berperi penuh cerita adat berkahwin biar kekal selamanya.. motip??saja nak bersajak...renung-renungkan. . .:D Yours Truly ;P

Berita : Anak Pelakon Safura Meninggal Dunia..

Assalamualaikum.. petikan dari mymetro : Safura dan arwah anaknya KUALA LUMPUR: Anak kepada penyanyi, pelakon dan penggiat teater, Safura Yaacob, Nur Aisyah Mariam, tiga tahun meninggal dunia semalam selepas Maghrib kerana demam berpanjangan sejak tiga hari lalu. Anak ketiga kepada penyanyi yang popular menerusi lagu Sedalam Mana Cintamu itu adalah anak sulung hasil perkahwinannya dengan Sharonizam Noor juga seorang pelakon.  Safura ketika dihubungi berada di Hospital Ampang Puteri sedang menunggu jenazah anaknya dimandikan sempat menyatakan rasa hibanya kerana kehilangan anak secara tiba-tiba.   berita selajutnya..  Innalillahiwainnalillahiraji'un.. takziah untuk safura dan keluarga.. Yours Truly ;P

Lepas main, dapat habuan!

Assalamualaikum.. Bukan x jaga betul2 tapi bile dah jumpe kawan, apelagik..terasa diri cam boboiboy laa..mama pon bile dah lepaking ngn geng gazebo, mula la lupe daratan..konon nak soh anak berdikari n bergaul ngn kwn2 la katakan..hambekk koo!! aireen plak pakai skirt pastuh berlari berkejaran.. x sempat nak jerit soh berhati2, die dah jerit awal2 dah.. so ni la habuannya :: dak comel yang notty.. luka x brp nak teruk tp saje nak tepek minyak gamat byk2..kasi cepat kering..owh, aku dah cuci bersih2 luka sblm taruk minyak..gasak die melalak dlm toilet..dah taruk minyak hilangla lalakannye..bentang toto n soh die dok dendiam sementara nak tunggu minyak kering..kesian kann?? FYI, ni la luka pertama setelah 3 tahun 1 bulan hidup..mcm2 dpt bile umur genap 3 thn nih..semoga Allah melindungi kami sekeluarga dari kecelakaan.. AMINNN.. ** mampos aku kalo atok ceras die dapat tau..tu yg taruk minyak byk2 supaya cepat kering dan cpt ilang.. jgn si kenit tuh bukak cite kt atoknye udahh..fuh...