Skip to main content

Posts

6th years Photo Session

Assalamualaikum.. Harini kat skool kakak ada photo session.. teacher wassap gambar grup..lupe sangat nak soh snapkan gamba sorang sorang..haiihh.. tunggu gamba siap nanti..baru aku show off kt sini.. 6 tahun dah grad..mak kau dulu tadika bergambau reramai trus takde baju baju..pkai baju tadika mcm baju sek agama tu jek.. beriya si kakak mintak mekupkan.. maknye pon beriya dan gigihlah lukis muka die pepagi. siap suruh papa hantar ank bujang kt neseri dulu..sib baik si bujang tu ok..naik moto sape tanakkan?? kang kalau ade skali..mmg tak jalan la keje mekup aku tuh..dok ngadap die tantrum pepagi.. becakk ketihak oo nak melayan.. nah sekeping gamba gojess si kakak.. 2 orang bunga dikelilingi 7 orang kumbang..kiikikikiii.. *apedaaa bahasa..** Yours Truly ;P

Wordless wednesday :: 27082014

Assalamualaikum.. Wordless wednesday Twin baby, kurniaan istimewa dari Allah untuk orang yang istimewa.. Presenting my bff's(khaty) twin babies.. 7 months old.. Baby aqil(on my left) dan baby adli(on my right) gambar atas, my bff ija gambar bawah, urs truly..hihi.. weols amek aura nak twin babies..eyhhhh.... dah macam bukan wordless wednesday pulakss.. lantokk..

Hari Berkabung Malaysia #22082014

Assalamualaikum.. Hari bersejarah : 22082014   Berat mata memandang ,  berat lagi bahu yang memikul Semoga ahli keluarga yang telibat tabah menghadapi dugaan dan ujian ini     #AlFatihah #SalamTakziah #PrayForMH17 #NationalMourningDay #AllahKnowsBetter   Moments Of Silence @ my Opis : Photo captured by team ITJKNS - mr Naz Mohhzim     pic credit to mama balqisqistina       InstaVideo : Yours Truly ;P

Pengesahan pendaftaran darjah 1 tahun 2015

Assalamualaikum.. korang yang anak nak darjah 1 tahun 2015 dah buat pengesahan ke belum?? korang akan terima surat dari sekolah yang berjaya.. tarikh mula sahkan adalah pada 1 Ogos 2014 hingga 30 Ogos 2014.. plis take note ye.. tarikh buat rayuan ke sekolah yang dipilih bermula 1 September 2014.. Semalam amek leave untuk selesaikan urusan pengesahan pendaftaran anak darjah 1.. pegi sekolah berjemaah dengan suami dan anak anak..saje bawak aireen untuk bagi die feel alam persekolahan..saja jugak bawak si kenit airiel waid tuk utk havockan suasana..hahaha..kesian pulak nak hantar ke neseri.. aku ni jenis kalau cuti time weekdays, walau ada hal mesti nak bwk anak2.. acaner nak deting berdua?? hentikanlahh yee.. not my type nak tinggal anak anak.. bak kata suami, masa dorang keciklah kita boleh berjalan dengan dorang..nnti dorang dah besar, dah ada kehidupan sendiri, taknak dah nak berjalan ngn kita..haa time tu,  kita nak deting sampai lebam pon tak kisah.. * i ke...

Surprise kek untuk birthday papa

Assalamualaikum.. 15082014 birthday untuk papa pulak.. 2 birthday dalam 1 bulan.. sib baik adik bulan 7 tu pon adik terkeluar 4 hari sebelum bulan 8..kalau tak, bulan 8 jugak la die..memang papa dorang bajet nak semua anak bulan 8..pppffttt.. Buat simple untuk family kecik aku kat rumah lepas keje..plan sorang sorang uols.. cuma present die aku mintak kawan deliver ke opis die..sebab hadiah tu aku beli dari kawan aku tu..nak mintak poskan tp die willing nak cod trus ke opis husban aku sebab nak jumpe skali..time kasih kawan.. tu pon surprise untuk die..huhuhu... baikk tak binik die..baikk takk?? kikiiki... balik keje trus amik kek yang aku order dari mama kawan aireen.. ni pon plan terkejut2..sib baiklah mama kawan aireen willing nak buat.. die tanye nak kek cemane, so aku jawab bedal jek la kek ape janji kaler merah putih.. tanak susahkan die sebabnye aku mintak last minit..maka aku folo je ape design die nak buat.. i trust on her.. dann tadddaaa ni kek die.. ...

Sambutan Birthday Aireen di Tadika Dzulliman

Assalamualaikum.. 11082014 aritu besday kakak Aireen.. alaa semuaorang dah tau kot..dah canang kt fb aku dah.. sambut kecil kecil kat tadika dzulliman pada hari yang sama..sambut dengan kawan kawan die.. majlis stat lps opis hour dalam jam 5 petang.. hi tea time.. senang sikit..nak buat pagi takut terkejar2..tak dannn.. aku pon nak interprem skali kan..better buat petang..parent yg amek anak pon bole join skali..gituu.. aku amek hapday nak uruskan goodies utk kawan2 die.. menu semua disediakan oleh teacher..aku just bawak kek n goodies je.. kebiasaan kalau ada sambutan birthday, menu biasa akan bertukar jd spesel skit.. alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar walaupun hujan turun dengan maha lebatnya.. sejukkkkk sikitt.. Goodies untuk kawan kawan aireen : memandangkan masih syawal maka ada la duit raya sikit utk kawan kawan die.. semua DIY jee.. Hari kejadian : tempah kek frozen untuk kakak.. die tak tau ada kek untuk die..terkejut2 die.. suk...

Raya pertama di KCB

Assalamualaikum.. Hari raya setiap tahun aku akan ada di umah mak mertua.. tengah hari skit akan shoot ke ceras..lepas tu balik semula ke port dickson..dah rutin 7 tahun dah.. abah n mak sangat memahami keadaan anakanda mereka..tiada istilah tahun ni belah aku, thun depan belah suami pulak..tak de tak de yee.. sebab tu tetiap tahun akan sama rata..badan kami akan ada di dua tempat pada hari raya pertama.. komplikated?? lantakkk ..janji aku dapat tgk muka mak abah pada hari raya pertama.. kalau ko nak rasa mcam aku pegi cari anak tunggal..hahahaha...rasekan.. but is ok.. everything goes smoothly.. yang penting cara ko orang pompuan handle emosi yee.. ini WAJIB..kalau tak kental macam aku sila tarik diri awal awal..soal siasat bakal suami korang sebelum nak kawin..huhuhu..*salah satu tips perkahwinan* Tahun ni mak abah berdua jek beraya..anak sulong ke Terengganu, anak tengah ke port dickson, anak bongsu ke pulau indah, klang.. Tahun ni aku sorang je balik..adik tak balik..k...