Skip to main content

Posts

Blessmania TeaTox : Clean It Up, Flush It Out!

Assalamualaikum.. Anda pernah cuci usus? Kadang-kadang? jarang-jarang?atau pun tak pernah?? ok, kalau tak pernah, kite geng!..hahaha.. tau tak usus kita pon boleh berkarat? tau tak usus kita pon kene dibersihkan? tau tak kalau usus tak bersih, kesihatan kita akan terganggu?? saya pon tak tahu. tapi sejak diperkenalkan dengan teatox ni, barulah terbukak pintu hati untuk mendalami dengan lebih lagi hal-hal yang berkaitan usus. Kita makan sedap-sedap, sumbat segala macam makanan tapi kadar metabolisme kita rendah. Sesi pembuangan pon 2 atau 3 kali sehari. ini memang tidak berapa sihat tau.. usus yang sihat sebenarnya adalah kadar pembuangan air besar at least 1 kali sehari ye.. itu baru normal. ataupun, paling worst, 2 hari sekali. kalau lebih dari 2 hari tiada pembuangan, maka anda kene buat sesuatu.. itu bermakna usus anda tidak stabil. gituuuu.. Saya berkesempatan untuk hadir ke event BLESS MANIA untuk menambah pengetahuan tentang pentingnya menjaga usus untuk ke...

Kids Wall Climbing at Putrajaya Challenge Park

Assalamualaikum.. Ahad lepas saja ajak anak anak try aktiviti baru. panjat dinding. lokasi kat putrajaya challenge park. nama melayu taman cabaran. best! anak anak hepi! dah mahir nanti boleh ikut mama panjat bukit. dah expert, kite up masuk hutan panjat gunung pulak. baru laa keluarga maskulin. gituuuuu... papa tinggai umah.jaga umah jaga pinggang elok elok. kekekekekeee.. *teruk dah mak kau ni..* jom layan dorang jadi spiderkids! 1st time bawak and mama sangat impress!! kakak selamber jee.. tapi adik gayat skit. takpe, kecik lagi. Dinding beginner. 1st time kite try yang ini dulu. Berjaya. Gelagat adik. memang kelakarr.. nak cuba tapi gayat.. dah panjat-panjat, lepas tu tergantung. sibuk la jeritt mamaaaa mamaaa!! suruh angkat die bawak turun. Berjaya. tu pon kakak stenby tunggu kat atas. pembakar semangat konon! gelabah betol anak bujang nih... kakak up step 2. berjaya! up lagi kat dinding paling tinggi di a...

GIVEAWAY THE BABY STORE BERSAMA DIANARASHID

Assalamualaikumm.. saya dah join! jom join sama sama.. Hari ini saya nak jemput semua blogger untuk sama-sama meriahkan Giveaway kami. Hadiah menarik akan diberikan kepada 10 pemenang. Kami dari DianaRashid dan The Baby Store selaku penaja utama GiveAway ini dan juga penaja sampingan yang lain. Info Mengenai The Baby Store - Penaja Utama Sebuah Kedai Bayi Online yang menjual barangan kelengkapan dari ibu mengandung, ibu berpantang, ibu menyusu, bayi dan kanak-kanak. Pelbagai jenama ternama ada dijual di online shop ini seperti Tommee Tippee , Philips Avent , Quinny Baby Stroller , Halford Baby Stroller , Aldo ,  Hauck Baby Stroller , Umma Lacto , Ummie Milky Rich , Mamom , EveLove Breastpump , ScratchMeNot , Susu Kambing Wildan , Sparco Car Seat , Baby Ultra Hannah Baby Wrap , Koopers , Freemie , Minyak Kelapa Dara D'Aura , Gugu Swaddle Pod , Tropika Baby Herbal Cream , Maxi-Cosi  dan banyak lagi. Setiap belian di website The Baby Store akan ...

Water Rafting At Gopeng Perak

Assalamualaikum.. Cabaran adrenaline seterusnya. Sambungan dari aktiviti mencabar adrenaline 20.12.2015 aritu. refer Abseiling  . Lepas Abseiling, lunch (lauk kampung yg sangat sedap!) then proceed kepada 2nd aktiviti. White Water Rafting. Seriusly memang sepanjang kat sungai tu aku berdoa tanpa henti.. hahahaha... baru sedar yang aku ni memang panik kat dalam air. layan rapid by rapid rasa macam mati hidup semula.kah kah kahhh.. tapi memang bestt gileehh walaupun nyawa macam nak tercabut. suara mcm nak hilang asik menjerit jerit bila kene redah rapid paling hardcore.. kerja gila! tapi memang aku akan ripit lagi. depends pada masa dan ongkosnya. biar saja gamba menerangkan betapa ohsemnyee aktiviti nan satu ni.. tercekik tercekik aku telan ayor! lunch dulu sebelum xtvt ke2. lauk kampung. sambal ikan keli, sambal ayam. pucuk paku masak lomak cili padi. hotdog. tembikai. licin! lapar lapar, kene hidang lauk mcm ni memang paling win laa.. briefing...

simple bbq di malam tahun baru 2016

Assalamualaikum.. sambut tahun baru dengan buat simple bbq kat umah bersama jiran jiran yang evelebel. malas nak berpusu pusu, berhimpit2 tgk bunga api tgh2 malam.so kitorang decide utk party makan makan je kt umah.. plan mengejut siangnya.. pup pap pup pap trus ajak gi beli bahan2 kat giant seksyen 13 je. semua anak anak dipoolkan kt umah ct (tengah). hubby dia jadi baby sitter while kami dok shopping.. beli yang ready made je..senang keje kami. sedap pon sedap. just ayam dan kambing. no ikan, udang, sotong sebab kami malas nak siang/ bersihkan. semuanya nak mudah je..hehehee... our menu. ayam, hotdog, kambing (perap dgn sos bbq ja sbb yg readymade dah abis licin.), jagung beli siap dlm peket, homemade coleslow, homemade mashed potatos,brocoli, baby carrot. kenyang semua orang. in the making. terliur plak tgk gambar ni..huhuu.. selpi while waiting for the ayam/ kambing siap bakaq. ayam tunggu untuk dingap. all ready! bismillah. simple but sweet! yang pe...

Kecewanya Aku!

Assalamualaikum.. Seriusly rasa kecewa, rasa down, rasa bodoh sangat! hmmmmm.... sebab tak dapat selesaikan homework math aireen darjah 2. sebab homework tu ada gambar S EMPOA di mana mama memang la buntuu habis mcm mane nak kira dan bagi jawapan! otak tepu. otak jemm. otak hang. mak tak tau , anak lagiii la tak tau.. jalan penyelesaian, siap gugel/youtube tu pon mcm bodoh lgik nak bagi jawapan kt anak.. last last soh die jawap ngn cikgu esoknya.. anak pon tido dengan muka hampa. betul-betul rasa bersalah yang amat sangat! maknye gosok baju sekolah anak pon muka dah cembeng. maknye susun buku/ beg anak untuk esok pon muka cembeng. Kecewa tauuuu!!! sebab menatang ni la buat maknye down teramat sangat. pernah belajar dgn kawan cina dulu..tapi duluuu laa zaman sekolah.. laa nii kalau tanya memang ku menatap sajee laaa.. haishhh!!! -MrsPuex-

Give Away Bernilai RM500 by Nurfuzie & Mamalink

klik untuk join Give Away Bernilai RM500 by Nurfuzie & Mamalink | Bersempena Tahun Baru 2016 dan Hari Lahir Cik EN pada 16 Januari nanti, cik en berbesar hati untuk mengadakan Give Away Bernilai RM500 by Nurfuzie & Mamalink yang akan berlangsung pada 4 Januari 2016 sehingga 31 Januari 2016. Hanya perlu mengikuti syarat syarat dibawah dan korang berpeluang menjadi salah seorang pemenang daripada 27 pemenang untuk merebut hadiah hadiah bernilai RM535.  Follow Blog Di bawah Nurfuzie ,  Mrs Yatie    Nona   Irrayan   Julia Jamaluddin   Along Misuari   Marsha    Athirah    Ejulz   Farah Follow Page Nurfuzie , Mamalink , Ejulz , Marsha , Along , Farah Instagram Athirah Diyana , Nona Bloglist Irrayan Hadiah? Mesti terlepas pandang ini, Cik en dah keluarkan awal ye. Boleh rujuk di bawah ini Senarai Hadiah Hebat Dah submit entry? Boleh rujuk di bawah ini pula Senarai Peserta ...