Jalan Kaki

Assalamualaikum..

Jalan kaki..

Cuaca pagi tadi mendung, aman, tenang jek.. sebelum memulakan xtvt jalan kaki, kami ade buat saringan kesihatan, cek bp, bmi, ukur lilit pinggang, berat, tinggi...Owh...tahap kesihatan aku baik dan sihat tp yg x bestnye ter'lebih' sihat la plak..huhuu..

Saringan kesihatan, settled!

Mula berkumpul kt lobi pukul 9.30 pagi. x ramai yg join..adela dlm 13 orang kot. ( x sempat nk kire )mybe komitment kerja..aku??kerja byk juga tp 'well manage'..huhu..yg penting jage kesihatan,  sayangi diri sendiri dlu..kang klo sakit lagik x ley wat keje..sesilap gi keje pon x larat..alhamdulillah Allah berikan aku kesihatan yang baik..harap-harap kesihatan aku terus kekal sampai mati. Insyaallah, amin..

Kami hanya ambil masa 1 jam lebih dan smpai opis pkl 10.50 lebih kurang laa..penat..tp x brp la sgt..perjalanan agak jauh juga..aku saing ngn akak farizah, sister ( jururawat yg pkai baju kale biru muda tuh - ketua jururawat )..sempoi..jalan tanpa henti dan borak2.al-maklumla kt opis jarang bertegur sapa.sebab bizi ngn keje.. tau - tau dh nk smpai opis..hihi..

Antara tempat-tempat yg kami lalu :

lalu kt masjid negeri

sempat nampak bangunan ni

wet world - nnti nk ajak family mandi kt sini

lalu jugak dpn kompleks PKNS

kt tepi tasik tu ade kedai makan nih..mase lalu td x bukak lagik

Jauhkan kami jalan..tapi x rasa sangat..cuaca pon mendung-mendung jee..

Alhamdulillah dengan izin Allah kami sume smpai ke opis sebelum hujan turun..( adelah sikit2 hujan renyai )


4 Comments

memang syokkan jalan2 masa cuaca mendung...kadang2 tu bila dah tengahri pon tak terasakannn
n o h a F i z a said…
aduh... this week aku takde exercise langsung. rabu tak turun aerobik. jogging petang hari pon dah lama tak buat.
mrspuex said…
kak bitt: yup, rite..tenang jek..angin pon sepoi2 bahasa..sgttt nyamann..sbb tu x rasa penat kot..

fiza : tu la, x nampak byg ko pon minggu nih..:D
n o h a F i z a said…
aku kebizian la weh. selalu petang2 sempatkan jugak joging. minggu ni tak sempat langsung. ptg ni cam hujan lak.