Skip to main content

Creme De Fume

Assalamualaikum..

Semalam test eskrem baru dan terlatest rasenye..
Creme De Fume - spelling ala ala di france gituuu..
ia adalah homemade aiskrem
texture lebih kurang tutti frutti..
bezanya tutti frutti kita x dapat agak price die..hihi..

lokasi kat plaza masalam, shah alam
berhadapan dengan giant store..
price adalah :
small cup : rm6.90
regular cup : rm8.90
adding toping/filling : rm1.00
utk makan hari2 mmg tak dapek la..
klo sebulan sekali itu just nice..
rasanye mmg sedap sangat..
tu bagi tekak aku la..tekak korang sendiri terai ok..
x sure plak ade branch kat tempat lain..
nnti korang gugel la ye..

takmo cite panjang, jom layan gambar plak..
snap thru phone sajek..

creme de fume..

kita order baru dia bikin aiskrim..fresh from the bowl gituu..display2 eksrem takdak yaaa..

ni adalah gas utk membekukan aiskrim tu..ia adalah gas yang selamat utk dimakan..
dah tanya siap2 kt tukang buat tu sbb aku adalah jakun tengok asap2 kluar kt corong n ade ais berg yg melekat kt tiang tuh..jakun tau jakun..hahah..nampak sangat aku ni kampung style..

deretan toping(botol) dan filling (dlm cermin)..mcm2 adaa..just tmbah rm1 per toping/filling

tadaaaa..aku punye cookies n creme (vanilla flava aiskrim with oreo crumbs)
lagi satu bos aku punye mocha masquerade (coffee flava aiskrim with dark choc chip)
dedua sedapp sangatt..

uols yang ada kat area sekitar shah alam boleh la terai aiskrim nih ye..
sedap sangat tau..lembut je texture die
aku tengok balik gambar ni dah terliur pulak..acanee??

ok, selamat mencuba ..

**ini adalah marketing tanpa bayaran**

sekian terima kasih..

Yours Truly ;P

Comments

Izwa Kamaruddin said…
uhh....menarik nyer kalau dpt ais krim nie!!

Popular posts from this blog

Pameran Projek Shinkansen Di ISetan The Japan Store LOT 10 Kuala Lumpur

Assalamualaikum/Hai, Kementerian Tanah, Infrastruktur, Pengangkutan dan Pelancongan Jepun bersama-sama dengan Isetan The Japan Store telah  melancarkan pameran di Jepun Shinkansen di Lot 10 Shopping Centre. Pameran ini akan berlangsung sehingga 9 Mac 2017 di Level 1 daripada Isetan The Japan Store. Acara ini diadakan untuk memberi kesedaran dan pengetahuan tentang Projek Shinkansen yang sangat menarik. Ini termasuk ciri-ciri keselamatan yang sangat diiktiraf daripada Shinkansen yang akan memberi manfaat kepada rakyat Malaysia di masa akan datang. Lokasi pameran, Isetan The Japan Store, menawarkan pelbagai produk Jepun dan pengalaman budaya Jepun dari tradisi purba dengan teknologi terkini, dan pelbagai fesyen, gaya hidup untuk makanan sebagai kedai khusus memperkenalkan Jepun. A diorama kereta api yang dianggap sebagai salah satu yang terbesar di Asia akan dipaparkan semasa pameran itu, menyatakan keindahan dari Shinkansen yang termaju dan keunikan ...

6 Ramadhan yang dikenang sampai bila bila

Assalamualaikum.. 6 Ramadhan 1433H/26 Julai 2012: Sesubuh hening time mak mak tengah sibuk nak siapkan sahur, time tu la air ketuban pecah, menanti saat kelahiran si comel ni.. Sesubuh itulah Papa drift dari shah alam straight ke hosp ampang dalam masa lebih kurang 15-20 mnt je.. Tak lupa malam sebelumnya mama berbuka dengan bahagianya juadah kambing golek di hotel area shah alam bersama jiran jiran yang ohsem..semua kenangan tu masih segar dlm hati mama.. Dalam tahun islam, 6 ramadhan, jam 4.52 petang..lahir seorang khalifah kecil, Muhammad Airiel Qaid bin Mohd Azahari ..semoga menjadi seorang anak yang soleh, taat dan sentiasa dilindungi Allah selalu.. Mama papa kakak always love u..haihh..cptnya masa berlalu..cepatnya anak mama membesar... Selamat Ulang tahun yang ke-2 sayang mama, manja mama.. Yours Truly ;P

SEGMEN MARI MENAMBAH FOLLOWER!!

Assalamualaikumm.. Saya budak baru blaja.. so saya mau kenal ramai kawan. thx luna sbb buat segmen cenggini.. besttt!!! Anda mau ramai follower?? jom terjah blog LUNA LANUN nih.. SYARAT PENYERTAAN: Buat satu entri bertajuk: SEGMEN MARI MENAMBAH FOLLOWER DONE! Letakkan header blog LUNA LANUN. DONE! Linkkan kepada entri ini. DONE! Siap entri?! Letakkan link entri anda dalam ruangan komen di bawah. DONE! Yours Truly ;P