Kutu si durjana

Assalamualaikum..

Hati tengah panas nih...
Semalam balik amek kakak tup tup cikgu laila bgtau aireen ade kutu..
what theeeeee!!!
punyelah gelabah, time tu jugak aku selak rambut..mmg sahh ade kutu..
depan gate tadika tu jugak aku berjaya bunuh sekor kutu...perghhh...x dan dan nak buat kt umah..
huhhhh...

amek kakak, amek adik, smpai umah pas adik kat MIL..
sib baik MIL ade kat umah..papa plak blik lambat..
adek tinggal ngn nenek jap while aku trus zassss cri shampu kutu kat farmasi..
kebetulan plak ade farmasi baru dkt area umah aku..legee..x payah nak redah sampai ke bukit jelutong semata-mata nak cri shampu kutu..

























ni dia shampu kutu dan sikat kutu bersama kanta mata..kanta tu x guna pon..
papa balik jek, apelagik operasi membenteras kutu secara berjemaah la kami kami ni..
mula-mula aku shampukan rambut kakak..biarkan 15 minitt..

























dalam gatal-gatal tu sempat gak die peace peace kan mak die nih..
kakak, kakak...

x lama tu menggeletek anak anak kutu kluar..
naik naik bulu roma aku ni haa koooo....
geli punye pasal ngn kutu kutu nih..
dah la rambut kakak tu lebat..cabaran btol..
bersukarialah si kutu kutu tuh..
siap koo kutuuuu...

dapat sekor, ketip ketipkan pkai kuku..bunyi tup tup tup tu amatlah melegakan..
dan ianya akan membuatkan kita nak cri lagi, nak cari lagi..dan lagi..dan lagi...

harini, kakak kene tinggal ngan nenek..dikuarantinkan dari pegi skola..
kesian die..nangis nangis nak pegi skool..tapi apekan daya..
aku xnak berjangkit kat budak2 lain plak..

mak budak yang ade kutu suke2 gi hantar anak ke tadika..
x pasal pasal ank aku yang gojes ni kene kutu...haih..
dugaan btol..

mungkin sepanjang hari keje nenek dok ngadap all the kutu kutu kat kepala cucu die..
hmmmmm...

harap-harap semuanya akan pulih seperti biasa..
aku ade gak mintak pendapat kt fb..rmai jugak bagi tips..
tips yang sedey tu, kene potong rambut kakak..ohhhhh....

sedeyyyynyeeeeeee....


Yours Truly ;P

4 Comments

:: CIKVIVA :: said…
dah lama tak tengok menatang ni...dulu2 masa kt asrama femes kutu ni..hehe
mrspuex said…
cik viva...

mau ka??meh sy pas sekor buat teman..hihihihi..
Izwa Kamaruddin said…
bab ni yg tak tahan tuh.....susah ooo nak hilang!
Unknown said…
Terpaksala korban skit rambutnya..
Nanti panjang balik kan..
Demi KUTU! Eh demi kesejahteraan sekeluarga!!