Skip to main content

Kenapa Perlu Baca Blog Parenting

Assalamualaikum..

Baru berkesempatan nak join segmen dari brother Melastik Bintang..



Kenapa perlu baca blog parenting??

Simple!

Refreshment.
Ianya adalah sebagai refeshment untuk perbaiki diri sendiri dari terus alpa dengan kehendak dan keperluan sekarang.

Tambah/kongsi ilmu.
Tips-tips kekeluargaan dari kawan kawan alam maya. Yang terlebih kita kurangkan, yang terkurang kita cukup-cukupkan.. best ok.. macam macam ilmu kita  boleh dapat.Contoh, hal-hal nak membesarkan anak dari peringkat baby sampailah peringkat dorang remaja, kesihatan, petua-petua suami-isteri, cara-cara nak jadi mak pak yang ohsem dann lain-lain..cewahhhh... malas baca buku, kite gugel or baca blog sudah.. yang penting kutip ilmu secukupnya utk diri kita..

Pengalaman.
Pengalaman membesarkan anak anak adalah sangat berbeza untuk setiap parents di donia ni..maka, bila kita baca blog yang berunsurkan parenting nih, its fun even tho its hurts and hard sometimes.
Bak kata orang veteren, pengalaman itu mendewasakan dan mematangkan kita,btol takkk??

Kenangan.
Simpan memori menjadi kenangan untuk anak anak bila dorang besar nanti..biar dorang tau betapa tabah/sukar/seronok membesarkan dorang dan melayan kerenah dorang. kalau tak tulis, dorang takkan tau progress tumbesaran dorang..hihihi..**sebab ni la jugak saya berbelog.**

3 blog parenting pilihan :

Dr Zubaidi
Melastik Bintang
Ben Ashaari

**Ohmai ohmaiiii....baru perasan 3-3 blog adalah dari kaum lelaki..hahahahaaa...

**lain-lain : banyak gugel / join grup mom kt fb utk cari info

Ok dah.. banyak banyak kalu, melalut kelaut kang..hehehe...

Last but not least, belanjer gamba tuan tanah bersama buah cinta..ececeeceee..




 Yours Truly ;P

Comments

Alhamdulillah..:) terima kasih atas kesudian melapangkan diri untuk sertai segmen ni..:)
Salam ukhwah salam perkenalan.bw disini.
Sangat penting membaca parenting blog menambahkan nilai ilmu dlm mendidik anak2x kita
Unknown said…
salam perkenalan..hee..sama gak folow blog yg sama..hee..tp kenapa lelaki kan?hehehhe. takpela..semua ada pengalaman masing-masing
Izwa Kamaruddin said…
This comment has been removed by the author.
Izwa Kamaruddin said…
hehee..yg lelaki yg power buat parenting ;)

Popular posts from this blog

Pameran Projek Shinkansen Di ISetan The Japan Store LOT 10 Kuala Lumpur

Assalamualaikum/Hai, Kementerian Tanah, Infrastruktur, Pengangkutan dan Pelancongan Jepun bersama-sama dengan Isetan The Japan Store telah  melancarkan pameran di Jepun Shinkansen di Lot 10 Shopping Centre. Pameran ini akan berlangsung sehingga 9 Mac 2017 di Level 1 daripada Isetan The Japan Store. Acara ini diadakan untuk memberi kesedaran dan pengetahuan tentang Projek Shinkansen yang sangat menarik. Ini termasuk ciri-ciri keselamatan yang sangat diiktiraf daripada Shinkansen yang akan memberi manfaat kepada rakyat Malaysia di masa akan datang. Lokasi pameran, Isetan The Japan Store, menawarkan pelbagai produk Jepun dan pengalaman budaya Jepun dari tradisi purba dengan teknologi terkini, dan pelbagai fesyen, gaya hidup untuk makanan sebagai kedai khusus memperkenalkan Jepun. A diorama kereta api yang dianggap sebagai salah satu yang terbesar di Asia akan dipaparkan semasa pameran itu, menyatakan keindahan dari Shinkansen yang termaju dan keunikan ...

6 Ramadhan yang dikenang sampai bila bila

Assalamualaikum.. 6 Ramadhan 1433H/26 Julai 2012: Sesubuh hening time mak mak tengah sibuk nak siapkan sahur, time tu la air ketuban pecah, menanti saat kelahiran si comel ni.. Sesubuh itulah Papa drift dari shah alam straight ke hosp ampang dalam masa lebih kurang 15-20 mnt je.. Tak lupa malam sebelumnya mama berbuka dengan bahagianya juadah kambing golek di hotel area shah alam bersama jiran jiran yang ohsem..semua kenangan tu masih segar dlm hati mama.. Dalam tahun islam, 6 ramadhan, jam 4.52 petang..lahir seorang khalifah kecil, Muhammad Airiel Qaid bin Mohd Azahari ..semoga menjadi seorang anak yang soleh, taat dan sentiasa dilindungi Allah selalu.. Mama papa kakak always love u..haihh..cptnya masa berlalu..cepatnya anak mama membesar... Selamat Ulang tahun yang ke-2 sayang mama, manja mama.. Yours Truly ;P

SEGMEN MARI MENAMBAH FOLLOWER!!

Assalamualaikumm.. Saya budak baru blaja.. so saya mau kenal ramai kawan. thx luna sbb buat segmen cenggini.. besttt!!! Anda mau ramai follower?? jom terjah blog LUNA LANUN nih.. SYARAT PENYERTAAN: Buat satu entri bertajuk: SEGMEN MARI MENAMBAH FOLLOWER DONE! Letakkan header blog LUNA LANUN. DONE! Linkkan kepada entri ini. DONE! Siap entri?! Letakkan link entri anda dalam ruangan komen di bawah. DONE! Yours Truly ;P