Skip to main content

Berbuka bersama geng pencen gunung

Assalamualaikum/Hai,

tajuk tak menahan.. geng pencen gunung yee..
tapi aku rasa aku belum nak pencen lagi..kinabalu tu memanggil manggil jee..

ekceli mostly jemaah ni dari geng naik gunung jerai yang penuh dengan epik!
penuh dengan kenangan. biar simpan elok elok dalam hati.

****************************************************

Alkisah.
Sabtu lepas.
sebenarnya banyak dpt jemputan iftar sabtu tu..
iftar bersama adiputra dan denaihati , iftar bersama pasukan pengakap hulu langat.

tapii..
hati tertarik tarik untuk berbuka bersama geng pencen gunung..hehee...
maka, jomm la pegi ke pasor membeli bahan untuk masak lauk berbuka.
konsep adalah konsep periuk bertuah . (potluck)

lokasi pilihan tahun nih kat umah balqis. legeeee sebab dekat dengan umah aku..
dan aku la yang paling awal sampai.. lepas tu bikin panas pam gamba, tanya manaaa semuaorang ni??

so, aku punye periuk bertuah adalah :
1. sambal sotong kering
2. brownies (order kt jiran)
3. ayam goreng kfc (beli ayam, basuh then goreng kt umah qis je nanti. sedap skit mkn pepanas.)
4. buah tembikai. rekues by cik aireen. nak berbuka dgn air tembikai.
5. agar-agar hijau PAS..hahahaa..

ahli jemaah iftor @ rawang.
tak cukup korum lagi sebenarnya..
nak kumpul semua memang mimpi je laa..hahahaa..

barisan periuk bertuah kami.
sikit sikit pon penuh jugak la meja.
alhamdulillah rezeki dikongsi bersama.

yang penting ayam goreng kfc aku licin..seghooonookkk!!!


menu-menu selain menu aku :
sup tulang,air asam - qis
tempoyak bersama sayuran hijau - mawar
bubur durian meletops (tiada dalam gambar )- yati
buah-buahan - zaha
kek batik (tiada dlm gambar) - molly

lepas berbuka secara makan ikut suka nak duduk mana, lepas solat maghrib semua,
lek lek jap pastu sambung pulak kat dapur..lantakkannn..



 

while anak anak...

dengan aktiviti wajibb..

main bunge api sebelum raya..hahahaaa..

tengkiu uncle uncle tolong melayan bebudak ni main bunge api..





lepas main bunga api, sambung main treadmill cik qiss plak..
lantokkann.. 
 

sampai tersandar kepenatan.. penat main bunga api tak de la sangat.. cuma dorang penat eksersais berganti ganti kat treadmill cik qiss dorang tu haa..

alhamdulillah semuanya dipermudahkan urusan memasing nak beriftar bersama-sama..
dekat jam 10 lebih baru sedar diri nak pulang ke pangkal jalan..bahahahaaaaa...

sebelumm tuuu... 

group photo session!
macam-macam ragam ..hahaha..
tengkiuu korang..
till we meet again raya nanti atau ramadhan tahun depan dengan penambahan ahli jemaah yang lain..
aminnnnn...

 -MrsPuex-

Comments

Izwa Kamaruddin said…
Seronok nyerrrrr la haiiii !!
Cik Nor said…
wah..bestnya..:)

Popular posts from this blog

Pameran Projek Shinkansen Di ISetan The Japan Store LOT 10 Kuala Lumpur

Assalamualaikum/Hai, Kementerian Tanah, Infrastruktur, Pengangkutan dan Pelancongan Jepun bersama-sama dengan Isetan The Japan Store telah  melancarkan pameran di Jepun Shinkansen di Lot 10 Shopping Centre. Pameran ini akan berlangsung sehingga 9 Mac 2017 di Level 1 daripada Isetan The Japan Store. Acara ini diadakan untuk memberi kesedaran dan pengetahuan tentang Projek Shinkansen yang sangat menarik. Ini termasuk ciri-ciri keselamatan yang sangat diiktiraf daripada Shinkansen yang akan memberi manfaat kepada rakyat Malaysia di masa akan datang. Lokasi pameran, Isetan The Japan Store, menawarkan pelbagai produk Jepun dan pengalaman budaya Jepun dari tradisi purba dengan teknologi terkini, dan pelbagai fesyen, gaya hidup untuk makanan sebagai kedai khusus memperkenalkan Jepun. A diorama kereta api yang dianggap sebagai salah satu yang terbesar di Asia akan dipaparkan semasa pameran itu, menyatakan keindahan dari Shinkansen yang termaju dan keunikan ...

6 Ramadhan yang dikenang sampai bila bila

Assalamualaikum.. 6 Ramadhan 1433H/26 Julai 2012: Sesubuh hening time mak mak tengah sibuk nak siapkan sahur, time tu la air ketuban pecah, menanti saat kelahiran si comel ni.. Sesubuh itulah Papa drift dari shah alam straight ke hosp ampang dalam masa lebih kurang 15-20 mnt je.. Tak lupa malam sebelumnya mama berbuka dengan bahagianya juadah kambing golek di hotel area shah alam bersama jiran jiran yang ohsem..semua kenangan tu masih segar dlm hati mama.. Dalam tahun islam, 6 ramadhan, jam 4.52 petang..lahir seorang khalifah kecil, Muhammad Airiel Qaid bin Mohd Azahari ..semoga menjadi seorang anak yang soleh, taat dan sentiasa dilindungi Allah selalu.. Mama papa kakak always love u..haihh..cptnya masa berlalu..cepatnya anak mama membesar... Selamat Ulang tahun yang ke-2 sayang mama, manja mama.. Yours Truly ;P

SEGMEN MARI MENAMBAH FOLLOWER!!

Assalamualaikumm.. Saya budak baru blaja.. so saya mau kenal ramai kawan. thx luna sbb buat segmen cenggini.. besttt!!! Anda mau ramai follower?? jom terjah blog LUNA LANUN nih.. SYARAT PENYERTAAN: Buat satu entri bertajuk: SEGMEN MARI MENAMBAH FOLLOWER DONE! Letakkan header blog LUNA LANUN. DONE! Linkkan kepada entri ini. DONE! Siap entri?! Letakkan link entri anda dalam ruangan komen di bawah. DONE! Yours Truly ;P