Hiking di Bukit Gasing

Assalamualaikum/Hai, 

dahhh lamaaaaaa tak masuk hutan..
bila dapat peluang, why not kita test tahap kaki kita yang dahhh lamaa x hiking nih..
kita test naik bukit dulu laa..kang terus naik gunung, mauu nangiss sambil berjalan..hahahaa..


bukit gasing
selamat datang ke bukit gasing.
terletak di petaling jaya.. berdekatan dengan amcorp mall sana..
dah 34 tahun duduk kl, sepatah haram nama bukit ni tak pernah dengar..
ke aku je yang tercicir.. member gunung pon x pernah mention bukit nih pon..
hahahaaa... kesiannn..

bukit gasing
selfi seketul depan pintu masuk sementara menunggu ketibaan lagi 2 orang member. member kepada member aku ni.. aku tak kenal.. aku ni main folo jek..hahahaa..
emy (tudung biru) dah ckp, kita ni naik santai santai je tau..aku ade semput..agak2 tak larat kite turun balik tau.. aku pon ok jee.. sekali tgk ada nyoya selamber je kluar dari pintu tu.. siap bawak kayu..
aku pon dgn kawan aku dah krikk krikkk krikkk.. malu woii klo tak smpai atas nun.. nyonya tua tu pon selamber je masuk..hahahaaa... tu yang duduk tu uncle uncle cina ni pon rileks jee..
mencabarr weiii..hahahaa..

nampak tak seri muka weols di pagi hari..hahahaa...
aku tak pakai mekap mekap yee.. even eyeliner pon..
just tepek bbcream dari #seqybeauty je..

 
bukit gasing
track. hilang rindu dendam kt hutan..
tapi tu la cuaca agak berjerebu sikit..

bukit gasing
4 of us!
perkenalkan tudung merah bunga bunga tu nani,
tudung pink tu inn.. 1st time meet dorang tapi boleh masuk kepala..
kami kan berjiwa rakyat sangat.. hahaha .. *ayat emy*
masuk je dengan semua orang..  

bukit gasing
asal benti je, selfi..

bukit gasing
selfi lagik...hahah..sebenarnya take 5 yang tah keberapa kali tah..
kita santai santai je.. chill chill..tak payah nak hardcore sgt jln..
kang ada yang semput ke terkehel kaki ke, lagii naya..
dah la pegi semua pon pompuan ..
tu 3-3 tu anak dara lagi.. aku sorang je mak dara yang konon konon nak feel anak dara jugak..
amboiii sangat!.. 

bukit gasing
pitstop yang keberapa ntah .. snap picture ni sebab cantik.
lady birds dengan mushroom..

bukit gasing
aku macam biasa, akan jadi orang last (sweaper)..sebenarnya memang suka jadi orag last sebab boleh rilek banyak kalau ada member kita yang x lrt..kah kah kahh..

track yang kitorang lalu ni agak mencabar sebab tetibe naik mencanak2..
rupa rupa nya si nani salah bagi direction..pegi bawak ke laluan intermediate katenye..
keluar la semua peloh jantan kami..hahahaha...
lagi banyakkkk laa pitstop kekdahnya..

patutla dlm hati aku berkata kata apsal xde orang folo dari belakang..
tadi kat pintu masuk kemain ramai maknusia..
tetibe kt sini aku je yang last.. belakang aku sorang pon xde..
yang ade pon yang jenis mmg tgh training berjalan sambil berlari lari anak..

bukit gasing
hampir sampai ke puncak..
     
bukit gasing
yeayyy!!!
inilah puncaknye..
1st time meet dorang..tapi rasa macam dah kenal 2-3 tahun..hahahaa..
   
puncak batu..ko hadooo!!
sebenarnya tepi tu pencawang elektrik..

bukit gasing
gambar lagi sampai puas.. masa ni dalam pukul 10 lebih..matahari mmg mencanak atas kepala..
tapi tak berapa nak panas, jerebu sikit..


dah sampai terus gumbira..
masa ni semua dah selamat makan cekelat sneakers + 100 plus perisa lime aku..
berebut rebut makan cekelat aku..hahaha.. yela.. tetibe mencanak canak naik keatas..
kompom la lapar dahaga semua ada..

view dari atas..
sebenarnya aku rindukan view hutan tebal bila berada di puncak..
takpe..nextime in sya allah..


bukit gasing
tu belakang tu pencawang elektrik merangkap landmark puncak bukit gasing.


turun ikut laluan lain..
jumpa la kami dengan tali ni..
apelagi..selpi seketul la..
hehehee.. 
bukit gasing
tau tau dah smpai pintu gate.. hek elehh.. kemain cepat je kami turun kat laluan tu..
patutlah pon ramai nyonya+uncle yang selamber keluar masuk..rupernye laluan turun tu la laluan dorang naik dan turun..
kami je naik ikut lain, turun ikut lain..
hahahahaaaa..


bukit gasing
alhamdulillah semua pon selamat sampai bawah..
kaki pon sihat sejahtera je..



bukit gasing
thanks emy ju sebab buat plan mengejut mengejut ni..
i likeee..
next, ke mana kiteee???
tolong jangan hold lelama tauuu..
kaki makk gatal nak masuk hutan lagi nih..
huhuhuuuu..


 -MrsPuex-

1 Comments

Unknown said…
"Lord of the ring" jom... Pasti selpie lebih banyak....Hahahaha