Skip to main content

Posts

Homemade biskut raya

Assalamualaikum.. Tahun ni untuk pertama kalinya buat biskut raya kegemaran keluarga sensorang kt umah sewa.. sadiss uols, sadiss.. tahun pertama ada oven kat umah setelah 7 tahun kawin..isytiharkan skali hadiah eniversari utk aku..boleh??pekej dengan hand mixer skali.. bolehh? bolehh?? tahun tahun lepas boleh rotate ngn adik or mak if tak larat or nak lelap kejap.. ni?? nak lelap? hangusslaa sekut raya aku..tupon ade yang welldonee.. tapi sib baik asben ckp sedap..kalo tak, tanakkk buat dah.. mane taknye, tengah dok bancuh bancuh skali ank bujang nak nenen pulakkk...dah papanya, mama mama ni anak nak susu.. terpaksa benti kejap..tersadai laamaa..pastu bru sambung balik... dugaaan hoii...seriuss takk feell.. barang dah beli terpakse la kene gagahkan bijik mata ni ha buat biskut.. bajet tanak buat dah tapiii..ini biskut tradisi aku dan family..mak memang tak buat dah sebab mata dh tak berapa nak nampak..tanak susahkan mak lagi.. adik pon hangkut oven mak pekej ...

Video Raya Dari PETRONAS : Ke Pangkuan BONDA

Assalamualaikum.. Aritu asben ade tunjuk bidio dari petronas ni kt aku.. die tengok dari sudut teknik teknik motion kontrol yang dorang buat.. aku tgk dari kenangan zaman kecik aku dulu dulu.. terdiam..terkenang.. pernah rasa masa kat kampung nenek..masa tu tahun 90an dan merindui tangga hijau rumah arwah nenek tempat kami sedagha magha sepuput sepapat berfamily potrait raya pertama..masa tu sorang pon tak kawin lagi..aku pon sekolah rendah kot...adik aku berhingusan lagik..hahaha.. skang?? hmmm... masing masing bawak haluan memasing..say hai pon kt effbee jek kot.. sedeyyyyy... 1 word : i really miss that moments.. anak anak aku takkan dapat pengalaman macamni.. tahniah team petronas untuk video ni.. KENANGAN SEMALAM. MENGISI MAKNA HARI INI. MEMBAWA HARAPAN HARI ESOK. ni versi in the making plak.. Selamat menonton.. Yours Truly ;P

Iftar jamai'e di tadika dzulliman puncak perdana

Assalamualaikum.. Harini (19072014) aireen akan berbuka puasa dengan sahabat khalifahnye di tadika dzulliman puncak perdana.. Harini jugak pestime mama tak berbuka ngan anak manja mama ni..is ok sayang.. Kat sana ada program start dari jam 6 petang membawak ke moreh mlm kang.. Bolehlah kakak berterawih bersama kawan kawan nanti.. Harapan mama agar kakak behave la sepanjang program tu ye.. Dup dap dup dap jantung mama ni.. Semoga majlis berjalan dengan lancar dan berjaya mendekatkan anak anak khalifah dengan Allah swt di bulan ramadhan yang mulia ini.. Alhamdulillah, pejam celik pejam celik tgk anak dara mama dah semakin membesar.. Menu tambahan, mama buatkan cekodok je utk jamu kawan kawan kakak sebab kat sana dah ada makanan yang sedap sedap.. Jemputan..hanya anak anak tahsin dan anak anak 6 tahun saja yang dijemput.. Tentatif program..

Jeng jeng jeng by event4u

Assalamualaikum.. Harini baru berkesempatan nak up entry khas my 7th anniversary.. Suppose nak live updet hari yang sama (14072014) tp banyak nauu kekangannye.. Ampunkan daku penunggu gua..eyhhh.. Ok, ni plan aku dari awal saje nak jeng jeng jeng incik suami pada kami punye wedding anniversary..plan awal, book date awal dan make payment pon awal awal sebab takut terguna plak nanti..hahaha.. Maklumla weols punye anniversary date jatuh pada bulan puasa..dan seperti biasa takde special vaccay on our anniversary.. Tak macam org lain..tak berharap pon sebenarnya..if ada, adalah..if takde, kite dok dendiam kt umah menikmati hari yang bersejarah dengan anak anak..hahahaa..nampak tak luahan perasaan di situ..ngeh ngeh ngehh.. Aku amek khidmat dari team surprise event4u .. Nak buat sendiri memang taklah kann.. Ai is neves person..kang lain plak jadi..tak mauuu tak mauu.. Alhamdulilah suma plan berjaya.. Aku awal lagi dah nebes..siap mesej mesej bos event4u tu..maaplaa naa.. Serius aku mmg...

Buffet Ramadhan Casa Ombak

Assalamualaikum.. Bismillahirrahmanirrahim.. Pada 7 Ramadhan 1435H aku dan family berkesempatan join bloggers beriftar secara buffet ramadhan di casa ombak yang terletak di jalan damai kuala lumpur. lokasi kat area jalan tun razak sana.. Tahun ni pestime beriftar di luar dan tempat yang di tuju di kuala lumpur..dalam kepala mesti pikir, kompom sesak giler, parking payah dan sewaktu dengannya..tapi bila sampai di casa ombak , secara teruja anda akan feeling macam tak cayer beriftar kat tempat ala ala dalam taman..padahal kat kuala lumpur ok.. juadah pulak disediakan secara buffet . serius memang damai gilerrr lahh..macam tak caya aku kat kl..hahahaa... Buffet ramadhan casa ombak ni menghidangkan juadah ala ala kampung style dengan pelbagai jenis makanan yang sangat sedap dan menarik..seriuss memang best makan secara buffet casa ombak.. Yang lagik ohsemnya bila kita berbuka secara buffet ramadhan casa ombak ni, kita boleh makan secara tenang tenang sebab boleh mak...

7 Tahun dan tahun tahun seterusnya

Assalamualaikum.. 14072007-14072014: Alhamdulillah genap 7 tahun hidup membina masjid dan terpisah serumah ngan mak abah.. Fasa kedua (5tahun-10tahun) sedang diharungi..   Kepada suami, Happy 7th anniversary to us..semoga ikatan yang terbina dengan penuh suka duka lara bahagia akan mematangkan diri kita untuk terus ke jannah Allah..semoga Allah memberikan kekuatan dan kesabaran yang super tinggi kepada kita dalam mendidik dan membesarkan putera puteri kita.. ...  **waaa..nak nangis plak** Harapan si isteri , Agar sentiasa diterima diri ini seadanya dan dengan jujurnya si isteri ini masih dalam peringkat tak puas belajar tentang diri dan tingkah laku si suami yang sering berubah seiring dengan peredaran usia..hhuuhuu.. Last but not least, i am always falling in love with uuuu even tho u kekadang mcm bapak singa kt umah..hikhikhikkkk... Pssttt...adiah jgn lupa naaaa!!*kene remind sebab lelaki ni selalu ilang ingatan bab bab tarikh penting..kannn???? Sekian...

DIY balang raya di opis

Assalamualaikum.. Semalam punye cerita.. Lunch hari jumaat takde buat apa apa..lepas teman incik suami folo up kt demc, trus lepak opis.. Tengok tengok sume tak kluar..Maka, bermulalah projek deco deco balang raya..bos aku dah borong barang barang kt gm klang last week..so tinggal nak buat jek.. Kusyuk dan gigih masing masing tunjuk skill..hahaha..pestime buat ni uols.. Berebut gunting la berebut gam tembak la berebut riben pon ade..hehehe.. Siap print contoh contoh design balang raya kt internet..kehhlaass tak kitorg.. Untung aku dpt bos sporting ni..sila jgn jeles.. Tadaaa... pendeko 1 pendeko 2 Pendeko 3 Pendeko 4 At last siap jugakk.. Ni hasil skill memasing dengan masa yang sangat pendek.. Cer teka mane 1 aku punye?? Jeng Jeng Jeng Ni die tuan tanah kedaung punye skill Ok ke idok? Lagi sekali.. Okke idok?? Hahaha... Ok la tu kann?? Cantekk kann?? Sile jawap cantek yee.. Hahaha..paksa rela kt korang..