Skip to main content

Posts

Beriftar bersama geng pencen gunung

Assalamualaikum..   Alhamdulillah.. Sabtu, 11072015 kami berpeluang dapat berkumpul beriftar bersama secara 'periukbertuah'..hahaa.. secara potluck uols.. mana yang ada saje..nak kumpul semua geng memang mustahil..maklumlah last weekend before raya, ramai yang balik kampung..   lokasi pertama kat umah Wa.. tapi last minit Molly offer rumah.. lagi senang kot sebab kat tengah-tengah, bandar seri permaisuri tuh..senang orang shah alam nak datang..cewahhh..    sampai je terus la mak mak menuju ke dapur buat apa yang patut.. aku sampai dekat 6.30 pm ..tengok dorang dok rilek depan tv..amboii amboii..saje la tu nak tggu aku kennn.. motipp sgt dorang ni.. aku masuk dapur semua penik..hahaha..padan muke korang..   barisan juadah yang ada.. kami decide nak besederhana je..yang pasti tak de kuih langsung..sebab zaha ckp membazir..tak orang nak makan kuih nnti..btol jugak..sayur pon just ulam ulam tuh je.. memang...

My Little Khalifah

Assalamualaikum..     my little khalifah, AirielQaid. 2 Tahun 11 bulan. semoga sentiasa di bawah lindungan dan rahmat dariNya.. Mama bukan seorang yang alim dan warak, tapi mama cuba untuk melengkapkan anak anak mama dengan ilmu agama secukupnya sebagai bekal dan saham akhirat utk mama dan papa nanti.. in sya allah..doakan mama tabah dan sabar ye..aminnn.. ... p/s : tu hanger tu memang saje letak kt tepi..sajeee jee.. style orang dulu dulu letak rotan.. tapi kt umah tak de rotan plak..nampak nauu maknye seorang yang penyayangkan..haha... klo degil, ku sebat ngn hanger je..lantokkan..  

Diuji pagi tadi

 Assalamualaikum..   Pagi tadi aku diuji.. dugaan bulan ramadhan.. sebenarnya dugaan ramadhan kali ni sangat hebat.. means Allah lebih sayangkan aku..   Ku tersadai hina di tepian jalanan.. Kereta tetibe shutdown.. host petrol loose.. maka melambaklahh minyak keluar.. Allah..dah la minyak lonii mahaii.. semalam topup rm50, tinggal 1 takuk sajee..   Ape pon aku redhoo dengan ketentuannya..     longgokan minyak membanjiri jalan raya..   ni point utama minyak keluar.      sementara tunggu suami sampai, ada seorang hamba Allah yang baik hati datang jenguk dan cek  bawah kete.. memang katenye hos bocor.. dalam hati risau pon ade kot kot nak buat benda tak elok ke kan tapi aku just pikir positif dan doa supaya x berlaku pape perkara buruk.. alhamdulillah orang ni ok, then siap tanya dah kol sesape tak? aku just jawap tunggu suami sampai.   sebelum...

From Ugly To Beauty

Assalamualaikum..   Ade sorang member opis ni memang buat job freelance jadi MUA (MAKE UP ARTIST) untuk butik die.. banyak jugak model-model dah rasa sentuhan beliau.. maka, kami ni pon dengan gediks2 nak mintak sharing ilmu.. alhamdulillah, beliau memang tak kudukut ilmu nak share tips2 ngn kitorang ni.. berani lahh nak kekwatt ngn kitorang..siaplahh ko..hahaha..*memain jee.* pepaham la ye kalau kawan sendiri jadi cikgu, anak-murid pon mcm2 la perangai.. belajar sambil gadoh..perghh!!! macam petir bilik meeting tu kitorang buat..hahaha.. cikgu! kenape ni tak boleh? cikgu! kenape muka aku macam udang kene bakau.. cikgu! apsal kening aku macam sin chan (read:aku lah tu) ..hahaha... cikgu! ituu... cikgu! ini.. bertabah sangat kawan aku mengajorr.. syabass kawan!! ko sememangnya seorang yang SABAR.. i salute u!     semua barang pon cikgu yang punye.. sape nak buat koleksi peribadi, sila beli.. pandaikan cikgu aku marke...

GA RAYA 2015 Blog Jaket Biru

Assalamualaikum.. Saya join!   3 Sahabat yang ditag :   IZWA JULIAJOHARI FARAHWAHEDA       korang jom join..sapport rakan alam maya kita..   -MrsPuex-     Yours Truly ;P

Wordless Wednesday : 08072015

 Assalamualaikum..   Wordless Wednesday : 08072015   * * *   Terima kad raya pertama dari adik blogger si cantik manis, http://www.kisahemasputih.com/         -MrsPuex-

Collect Hadiah Voucher Bufet Ramadhan

 Assalamualaikum..   Alhamdulillah..rezeki di bulan ramadhan.. blog mrspuex terpilih sebagai salah seorang pemenang giveaway anjuran blog http://mohdzarin.com   2 voucher bufet ramadhan di Shah Alam Convention Center telah berada di genggaman beta..hahaha.. ok, nak selak kalender nak pilih date yang sesuai.. tinggal 10 hari je lagi ni..       Collect sendiri kat opis upin ipin..sib baik jarak dari opis ke sini sekangkang kera je.. 10 minit sampai.. thanks to en Aino (kawan en zarin) tolong amekkan gamba ni.. ehemmm.. tudung instant ni beli dari Kak Neen .. selesa!   Nikmat Iftar - Citarasa Selera Nusantara.. telan ailio tengok harga per net untuk dewasa.. Nak pegi berbayor memang tidaklah mampu sebagai rakyat marhein ni kan..     #SyukurSelalu #rezekiterpijak   lepas ni bertambah semangat/rajin la iols join contest/giveaway .. usaha tangga kejayaan.. cuba je..tak menang tak...