Skip to main content

Posts

Perkembangan KAMI

Assalamualaikum.. Harini genap my lil hero 9 bulan.. Dah besar dah anak bujang mama ni.. Perkembangan setakat 9 bulan: - Dah tumbuh 2 batang gigi.. - Dah ada kemajuan perangai : mengamuk sakan klo kita amek barang kat tangan die..geremm.. - blom boleh nak duduk sendiri..klo kita dudukkan lelama nnti die tersenget2..hihi.. - suka senyum meleret-leret..bajet ensem bergaya gituu..suweett.. gambar terkini budak 9 bulan nih: b agi kayu drum utk ketuk dram tapi dia bantai gi git kayu tuh..haih.. takmo d ok diam, mama ltk dalam bakul..senang skit nak monitor..huhu..         Perkembangan si kakak :  - semakin rajin mewarna. tak lupa jugak semakin rajin buat arts kat dinding..*tepuk dahi menengokkannye.. - semakin manja + notty..or mama semakin x menyabar kot?? *hari2 ketap bibir tgk die - sifat ke'kakak'an semakin tinggi..tapi kadang-kadang sifat diktator kat adik semakin menebal..\  Gambar terkini kakak : kaler2 tu die pilih se...

Co-Pilot Baru

Assalamualaikum... Sekarang saya sudah ada co-pilot yang baru yangg comeyy.. sape lagi kalo bukan si buchuk masham mama ni... dah taknak duduk kat car seat dah.. dah perasan diri ia tuu dah besarrr.. nak duduk kat sebelah mama.. padahal duduk pon senget senget lagik ok.. kakak plak duduk kat belakang..mmg port kakak kat belakang pon.. Ni kalo mama drift skit mmg sah tertonggeng ke pintu nih..hahaha.. berani letak sebab jarak antara neseri /tadika dorang sekangkang kera jek ngn rumah.. tu pon pegang tangan die klo nak belok belok.. sekejap jek die membesar..rasa mcm baru jek push die kluar dari perut..huhu.. Yours Truly ;P

Kutu si durjana

Assalamualaikum.. Hati tengah panas nih... Semalam balik amek kakak tup tup cikgu laila bgtau aireen ade kutu.. what theeeeee!!! punyelah gelabah, time tu jugak aku selak rambut..mmg sahh ade kutu.. depan gate tadika tu jugak aku berjaya bunuh sekor kutu...perghhh...x dan dan nak buat kt umah.. huhhhh... amek kakak, amek adik, smpai umah pas adik kat MIL.. sib baik MIL ade kat umah..papa plak blik lambat.. adek tinggal ngn nenek jap while aku trus zassss cri shampu kutu kat farmasi.. kebetulan plak ade farmasi baru dkt area umah aku..legee..x payah nak redah sampai ke bukit jelutong semata-mata nak cri shampu kutu.. ni dia shampu kutu dan sikat kutu bersama kanta mata..kanta tu x guna pon.. papa balik jek, apelagik operasi membenteras kutu secara berjemaah la kami kami ni.. mula-mula aku shampukan rambut kakak..biarkan 15 minitt.. dalam gatal-gatal tu sempat gak die peace peace kan mak die nih.. kakak, kakak... x ...

Tribal Shawl

Assalamualaikum.. Ehem, ehemm.. Saje nak  menerai shawl tribal yang tgh meletop top top skang.. emmm...ok ke tak eyh?? glow glow tak muka saya skang?? ni la akibat banyak sangat terpengaruh n teramek pil vitamin C...hehehe... boleh dah masuk iklan muka sebelum dan muka selepas ni...hikhikhik**malumalu* rahasia saya??? pm klo nak tau lebih lanjut..kuang kuang kuannnggg.... takde maknenye la... vitamin C saya adalah vitamin photoshop jek dik nonn hoii... ejass skit kasi glow glow buang mak mak jerawat..tup tup..tu la hasilnye.. sekian,terima kasih.. Yours Truly ;P

T.H.E.M

Assalamualaikum.. Mood nak borak takdak.. Mata ngantuk thp nak mintak sesape tolong tamparkan bagi segar bugar.. dah bedal 2 cawan nescafe pon x de kesan sampingan..argghhhh... tengah lunch tp malas nak makan sbb malas nak kluar..bolehh?? huhhh...what a life...!! sooo...tengok jek la ragam anak-anak ku ni yeee... they are wearing the same sleepwear design with a diff size.. kakak : 5T Adek : 12M rembat masa expo aritu..terkehel bijik mata nak matchkan baju adik n kakak nak bg sama-sama.. smackdown.. tunggang langgang hiphip horeyyy.. enuff mama, enufff...adek tired oredyy... hahahahaa...kesian dorang.. ni lah die klo mama dah stat nak buli anak anak.. Yours Truly ;P

Review Jim's Burger & Breakfast Restaurant

Assalamualaikum.. Aritu tekak tetibe nak makan ala ala western.. pastuh mmber blogku mama iwa plak ade buat promo pasal jim's burger & breakfast tuh... kebetulan amatlah dekat ngn opisku..apelagik...hangkut kawan2 opis mkn western jugak la utk lunch.. gasakk...nak menerai haruslah beramai-ramai ye dak.. Lokasinye adalah di Pusat Perdagangan World Wide, Seksyen 13, Shah Alam.. boleh pergi kat FB mereka juga yee.. Kat bawah ni antara makanan yang kami sambar .. layankan jek la gambarnye yee.. air aku : strawberry milk shake..ohsemmm...sedap bangatt!!! mereka yang menjoinkan diri makan di sini.. menu..tampal kat meja trus..senang..x payah nak jerit2 panggil waiter.. set yang ditawarkan..  antara promotiom yang dorang sediakan.. kat dinding bertampal testimoni pelanggan-pelanggan.. fineee..x ingat tajuk die..hahahaha.. beef big jim..yang ni aku punye..tu pasal ingat..hihihi... chiken big jims.. this is my bitess...ohsemm...

Mother, Kids & Baby Expo 2013

Assalamualaikum.. Updet lelaju sebab takmo basikan cite nih..hihihi.. Harini adalah hari jumaat, hari lunch yang panjanggggg utk org gomen.. Kebetulan harini adalah hari pertama utk Mother, kids & baby expo kat stadium shah alam.. soooo...lunch hour yang panjang n ade plak bby xpo yang dekaattt sangatttt ngn opiss.. kasi terjah laa derrr....moh ler membuang duit...huhuhu... Details : date expo : 12-14 April 2013 Location : Stadium Melawati Shah Alam.. Time : 11.00 am - 9.00 pm ( 12 & 13 April)            9.00 am - 8.00 pm (14 April) datang awal seawal 12.30 pm tapi nak redeem goodies bag dah abih..bole?? dapat laahh main lucky draw..n aku dapat hadiah sabun mandi..x payah nak beli sabun dah..hahaha...jimat disitu.. Di tgh-tgh bulan ni x banyak la nak menyoping ye tuan-tuan dan puan puan.. lagipon x banyak sngt booth yang bukak.. but, if nak barang yang dihajati, rasanya boleh dapat kot.. cume, booth...