Skip to main content

Posts

Kat Mana Nak Cari Hadiah Yang Comel-Comel??

Assalamualaikum/Hai, Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada rakan alam maya ku.. syawal hampir tiba, molek rasanya kalau kita ceriakan orang tersayang dengan sesuatu yang comel.kalau nak buat koleksi peribadi pon tak salah jugakkan?? sebelum ni dah bagitau kat mana nak shopping hadiah yang comel comel untuk orang tersayang.. ni nak refresh semula untuk pembaca blog saya. manalah tau kot kot dalam ramai-ramai ni ada yang tengah kering idea tak tau nak pegi mana untuk shopping hadiah.. soooooo.. korang boleh la singgah cuci cuci mata dan purse ke www.printcious.com !! heheeee... kat situ macam-macam hadiah comel comel sampai rasa nak cubit-cubit gigit-gigit kegeraman tauuu!! kat sini ada beberapa contoh gift sebagai idea untuk korang . jom check it out! GIFT FOR HARI RAYA : SEND BLESSING AND RAYA SURPRISES TO LOVED ONES! Untuk edisi terhad, sempena perayaan aidilfitri yang tak lamaaaaa lagi ni, printcious ada menawarkan beberapa koleksi hadiah...

Wordless Wednesday :: 29.6.2016

Assalamualaikum.. WW :: 29.6.2016 menu sahur pagi tadi.. dah buntu nak masak ape.. sudahnye..nahhh nasi goreng kicap+ telor.. tak pedas sebab nak makan anak beranak sooo cili api kasi asing.. kunyaah begitu saja pon sedapp!! barulah selerooo!!

Berbuka Puasa dalam suasana garden outdoor di Casa Ombak

Assalamualaikum/Hai,  Alhamdulillah dapat jemputan beriftar secara garden outdoor di CASA OMBAK . Terima kasih kak akma sebab jemput saya.. saya pulak bawak mak abah sama.. Abah Mak terharu sesangat.. sepanjang perjalanan balik, dok cakap 'bagitau kat kawan tu, terima kasih.tempat best/santai, makanan pon sedap.. abah makan kambing 4 round. mak makan cekodok dekat 3 round jugak. hehee..kita senyum simpul je. ye la, memula ajak, taknak sebab segan lepas tu risau abah n mak je warga emas..hehee.. antara orang yang terawal sampai, mari selfi bersama kak hanny yang cantek manes .  pinjam gambar ye.. paling suka dekorasi kat atas stage. ada pondok katik, ada mangkuk tingkat, village style sangatt!! kemain anak bujang ni dok kendong mangkuk tingkat. 1st time jumpa gaknye..tu yang terlebih jakun tuh..hehehe.. sebelum masuk waktu berbuka, mari snap gambar makanan. wajibulghunnah bagi seorang blogger..kekekekeee.. takkk blogger la kalau...

Selamat Menyambut Hari Nuzul Al Quran

Assalamualaikum.. yeayyy harini cuti.. soo mari kita opsss kain baju.. nak pegi soping, sah sah nanti bersesak sesakk.. wat lek wat peace dulu..hehee.. ********************************************* kisah malam tadi Alhamdulillah dapat menunaikan terawih di surau.  peneman mama setiap masa. dah jumpa geng. selamat la terawih mereka..hahahaa... lepas solat isyak, rezeki dapat dengar tazkirah dari ustaz amir. lepas tu baru sambung solat terawih.. #syukurselalu. sooo korang yang cuti harini, selamat bercuti dan selamat menshoppingkan diri.. sambil tu, sama sama kita bersederhana dalam apa jua yang kita lakukan ya. -mrspuex-

Berbuka bersama geng pencen gunung

Assalamualaikum/Hai, tajuk tak menahan.. geng pencen gunung yee.. tapi aku rasa aku belum nak pencen lagi..kinabalu tu memanggil manggil jee.. ekceli mostly jemaah ni dari geng naik gunung jerai yang penuh dengan epik! penuh dengan kenangan. biar simpan elok elok dalam hati. **************************************************** Alkisah. Sabtu lepas. sebenarnya banyak dpt jemputan iftar sabtu tu.. iftar bersama adiputra dan denaihati , iftar bersama pasukan pengakap hulu langat. tapii.. hati tertarik tarik untuk berbuka bersama geng pencen gunung..hehee... maka, jomm la pegi ke pasor membeli bahan untuk masak lauk berbuka. konsep adalah konsep periuk bertuah . (potluck) lokasi pilihan tahun nih kat umah balqis. legeeee sebab dekat dengan umah aku.. dan aku la yang paling awal sampai.. lepas tu bikin panas pam gamba, tanya manaaa semuaorang ni?? so, aku punye periuk bertuah adalah : 1. sambal sotong kering 2. brownies (order kt jiran) 3. ayam goreng kfc (beli aya...