Happy 4th Wedd Anniversary

Assalamualaikum..mempersembahkan !!!

KRONOLOGI KISAH CINTA SATUKAN KAMI :

Hari ini, sedetik lebih ini genap la usia perkahwinan kami yang ke-4..detik-detik perkenalan semula antara senior single dan junior single dan sesi beramah sambil menyendeng2 mesra tanpa sedar telah berlaku di puncak bukit tabuh,taman melawati sekitar September 2006..**mampos aku klo abah tau time nih..hikhik..

kami yang sangat kudus ketika ini..
dengan berlandaskan ayat power dari ku iaitu dengan panggilan DARLING secara tetibe kepadanya, terus hatinya menjadi cair secair freezer yang dipadamkan suisnya.. pada 14 November 2006 ku terus dilamar oleh sang jejaka di suatu tempat yang kini menjadi sejarah hidup kami...di mana??biarlah rahsia yaa..auwwww!!!

Maka, bermulalah langkah yang menyatukan 2 hati nan suci bersih lagik indah ini dengan ikatan tali pertunangan pada tanggal 27 Januari 2007..

bakal MIL menyarungkan cincin di jari manisku
Dan seterusnya ikatan diikat serapi-rapinya oleh sang teruna kachak kepada si dara pujangga pada tanggal 14 Julai 2007 sekaligus status kami bertukar dari single mingle kepada JUST MARRIED..bahagianyaa ketika itu ibarat dunia ini kami yang punyee!!!

Inai merah yang cantek dan berseri di tangan si manis

dengan sekali lafaz, si dara telah dimiliki oleh si ensem  :D
Majlis persandingan bertemakan warna kesukaan dan kegilaan si dara, PURPLE day pada tanggal 15 Julai 2007 menghiasi seluruh kawasan rumah ayah dan bonda yang menyambut kedatangan menantu lelaki pertama mereka..Hujan rahmat menyejukkan lagi ikatan perkahwinan kami yang tulus dan mulus ini..Alhamdulilah..

Hari PEPEL kami..
hari berganti hari, bulan berganti bulan, kami tetap seperti belangkas..alangkah indahnya ketika ituu..berjalan berpimpin tangan dengan jitunyaa sehingga tiada ruang-ruang udara yang lalu lalang di celah2 jari kami..

bagitulah eratnya ikatan kami kan??hikhik..maluuu
Dengan inai masih merah di kaki yang comel itu..


kami akan bertukar status yang baru iaitu fasa mama dan papa muda.
Tarikh 3 Disember 2007 aku disahkan hamil 4 minggu oleh doktor yang merawat aku..alhamdulilah sekali lagi dan syukur ku panjatkan ke hadrat ilahi..

tepat jam 11.48 malam tanggal 11 Ogos 2008 di Hospital Ampang, seorang bayi gegel comel yang suci dan bersih selamat dilahirkan melalui pembedahan yang tidak ku rasai kesakitannya..yaa..itulah nikmat yang ditentukan oleh Allah kepada ibu-ibu di dunia yang fana ini..

Nur Aireen Qaisara diberi nama..
sangat indah seindah detik2 melahirkannya..
Sekian catatan memorial dari-ku..
simple diari bagaimana detik dan tarikh ini menjadi tarikh keramat bagi kami untuk selamanya..

Alhamdulilah syukur kepada-Mu Ya Allah..Semoga ikatan yang terjalin murni ini akan kekal selamanya dan semoga kami diberikan kesabaran yang tinggi untuk menempuh ujian-ujian-Mu di masa akan datang..

Amiinn Ya Rabbal Alaminn...

8 Comments

nona sani said…
aaaameeen....hehee..sweett nye..
nk mcm tuh laaa...tp sy budak2 lg..budak 18...hahaaa
well3...smg bahaagiia..papa and mama mudaa...
slmt pengntiin baru taw!!
huhu...terimbau kenangan dulu..
jeng3...
hahaa...daaaa
mrspuex said…
baby dear:tetibe terase mmg mcm perantin yang perasan mude giteww..hikhik...kenangan terindah cam ladu samson tuh..ecehh..
n o h a F i z a said…
happy anniversary aini. sian aireen kat rumah takde geng nak main. kasi adik la...
mrspuex said…
nohafiza : tqvm..xpe..geng pengembaraan upin n ipin bermula di umah..hihihi..lom ade rezeki
Chekpid said…
1 : gambar pertamamu itu mmg kudus. terkasima diriku melihatnya
2 : panggil DARLING?? mmg la pengsan lelaki mendengarnya. patutla dia jatuh chenta
3 : wah...begitu erat genggaman tgnmu itu...ehem...peluh2 tak, sebab takde ruang udara, katanya kan :p
4 : hpy annyversary. org kat fasa berubah dalam setiap 5 tahun. stp fasa ada cerita tersendiri. wallahualam. slamat berbahagia & bertambah rejeki esp timang baby lagi. aireen nak cari kawan main masak2 tu...
mrspuex said…
kak chekpid :

wahhh..sgt detail komen anda..i likeee...tang fasa-fasa tuh png dgr..dan sgtt mendebarkan diri melaluinyee..

doakan kami..
Anonymous said…
suka komen dr chekpid..mmg btol stp fasa dlm tmpoh 5 thn akan ade kisah yg berbeza..so pd akak kesygan ku, slamat melayari bahtera ini dgn sebaik2 nyer..hadapi la sgala dugaan dgn rs kesyukuran..insyALLAH akan ade hikmah disebalik nye..cpt2 la produce bby lg..nnt adk bole amik cuti smgu nk jaga kakakku + bby baru berpantang..hehehe..muahxxx...
mrspuex said…
anonymous a.k.a adek :

tq 4 ur concern.. susah payah nk post komento..hihi..
insyllah ade rezeki, dpt la bby baru..

doakan kami eyhh...:D