Followers

tudung comel

Tudung kanak-kanak

lazada

searchbar lazada

Friday, July 29, 2011

Kontraktor Betulkan Rumah

Assalamualaikum..

Menjelang pose sume nak dipikirkan..tp perkara yang paling utama yg aku pikir adalah repair tile rumah sewa ni..tile menggelembung + rekah2 + meletop2..lokasi kt area dining hall,master bedroom, 2nd bedroom (bilik tamu) sebab? x dpt nk trace ape mslhnye..aku bukan pakar pon bab nih..ekceli dh lame benor jadiknye..memule skit..pastuh melarat2..repot kt tuan rumah tp no action..bile dah thp x bole sabar, trus pakse rela soh tuan rumah betulkan..costing opkos la tuan rumah yg kene tanggungkan??nak pose,nak raye,ade aku kesahh??kejamm kan aku??

bukan ape, sangat membahayakan keselamatan my lil aireen..brp lame pulak nk tutup ngn kapet bagai..dh ghuper cam umah setinggan..tamo tamo..nak raye mestila nak santek kan?? ingat nk soh die tuka 80% tile rumah tuh..tp bajetnye tadak, so ganti tile2 yg rosak jek..xpela, at least kemas skit..

sebahagian tile2 yang pecah dan rosak

kaler yg gelap skit tu tile yg dh diganti..x dpt paten yg sebijik ngn tile asal..
x pelah..bukan rumah aku pon kan..

cam nih la ghuper tile yg retak dan menggelembung..
tinggal master bedroom jek blom siap lagik..yg lain dh ok dah..

Nasib baik MIL ade umah..bole la tgk2kan pekerja indon tuh buat keje..dan yang paling penting boleh menjimatkan cuti aku...dasar menantu hantu..hahahaha!!!


Kontraktor tu ckp bajet siap hari sabtu or ahad..hrp2 bole la setel hari sabtu..sempat la berperang ngemas umah ahad nanti..

pastuh ade beberapa perkara yang berlaku pagi tadi..conversation between jiran aku ( pompuan,cikgu skola petang ) ngn kontraktor. tengok!! betapa prihatinnye jiran tetangge kt area umah aku tau..ni yang aku lgik sayang nk pindah tempat lain tauu!!

pukul 9-10 pagi ( kontraktor sampai ) :

jiran aku : *dengar bunyik lori trus jenguk umah aku. ( bukan bizi body tau..ni namenye prihatin ) die tau MIL n lil aireen ade dlm umah..tetibe ade org indon pulak yang dtg..aku pulak lupe nk infom kt jiran aku nih..

kontraktor : assalamualaikum..sambil tekan loceng.

jiran aku : ade ape ni incik?

kontraktor : mau betulkan tile rumah nih..

jiran aku : owhh..ok ok..die ade bagitau..**sambil tunggu MIL turun.. (umah aku townhouse,so ade tangge-jiran aku umah bawah )

jiran aku : betul ke nak betulkan tile rumah nih..**muke tande tanye lagik cam x puas hati..takut pencuri/perompak..try kol hp aku tp malangnye hp aku tinggal pulak kt dlm kete..:((

kontraktor : ye..

jiran aku : yelah..ni nk bagitau, kami jiran-jiran ni sangat rapat tau..manela tau kan, mcm2 hal bole jadik..

kontraktor : ye..kami dah bgtau tuan rumah mau betulkan harini..terima kasih ya..**sambil terpinge2..

jiran aku : **dh nmpak MIL turun, terus berpuas hati then masuk umah balik.


motiff?? 

sebagai langkah berjaga-jaga dan semangat kejiranan kami yang sangat kuat dan utuh..alhamdulillah ade jiran2 yang baik camnih..jarang tau nk dapat jiran camni skang..!!


Sekian..

Yours Truly ;P

1 comment:

Chempaka Sari said...

bagusnya,,, kontraktor bagus, kamu pun bagus jugak. Pikiran positif je semua. Kalau orang yang berpikiran negatif, pasti beliau tuduh jiran menyibuk...