Selamat Hari Cikgu Cikgi

Assalamualaikum..

Sure arini cikgu cikgi seantero Malaysia dapat habuan istimewa dari ank murid memasingkan??sonok tgk rmai cikgu uplod gamba kt fb dgn hadiah memasing..ade sedikit kejelesan di situ..:D

Ok.Entry harini aku just nak abadikan kenangan zaman persekolahan smpai la zaman skang..ape pelajaran yang aku belajar sehingga berjaya menjadi seorang manusia yang hidup berdikari , kenal tentang kehidupan dunia yang penuh dengan panca roba..mungkin sikit ilmu tapi until now aku tetap belajar apa-apa jek benda baru..paling senang belaja ngn mr gugel..ckp ko nak tau ape, gugel sajek kan?? dulu ade?? x de kott n payah..just harapkan buku buku dan sifu sifu yang sanggup nak mengajar..

Zaman Tadika 
Tadika Islah Kg Cheras Baru. Takde gmba kenangan langsung dlm simpanan aku..huhu..tp aku comey jek masa tuh..hihi..

Zaman Sekolah Rendah 
SRK Kg Cheras Baru. takde gamba langsung jugak..x tau nak sedut kt mane..tp sgt enjoy masa zaman skola rendah..byk yang x brp nak ingt..

Zaman Sekolah Menengah : 
Sek Men Keb Taman Seraya, Ampang (form 1 - form 5)



Form 1 : 1 Anggerik - No pic 

Form 2 : 2 Dedikasi
aku dok depan sebab aku jd Penghulu Kelas :D
*
*


Form 3 : 3 Gigih
Dok depan jugak sbb jd Timbalan Penghulu ..:D
*
*



Form 4 : 4 Sains 2
Dok depan jugak sbb naik pangkat jd Penghulu balik ..:D
*
*




Form 5 : 5 Sains 2
Dok depan lagik dan lagik sbb menten jd Penghulu ..:D
*
*



Comeykan aku time skola ??hahaha...perasan..Muka agak gelap kt sume gamba sebab aku adalah sangat aktif bercamping..soal itam legam no hal beb..janji masa di isi dgn xtvt yang sangat berguna utk masa depan.. lagi 1 yang best adalah bila bergamba, aku mmg akan dok dpn sebabnya telah memegang jawatan sebagai spy cikgu..boleh??hahaha..sebenarnya jawatan utk kaver kwn2 klo nak ngular/isap rokok..opsss..kantoi..cerdik tau dorg nih..lantik aku yg sopan santun dengan harapan bole backup dorg la tuhh...tp xpe..aku kan sporting..ecehh..perasan lagik..

Terima kasih cikgu yang penah mengajar saya tanpa mengira penat dan lelah..banyak ilmu yang dpt saya perolehi..time kasih bnyak-banyak cikgu. 

zaman skola dah abih..now peralihan zaman sedang bermula ..

Zaman Diploma : Diploma Sains Komputer kt Akademi Infotech MARA, KL..
(ala...camne ley lupa nak sedut gmba kt fb nih..cisss...)
masa zaman dip ni la aku dengan giatnya mmulakan xtvt mendaki gunung bagai..dann kt dip jugak la aku kenal gitu gitu ngn hubby aku yang juga seorang senior aku..haha..time tuh tegur, hai hai, pastuh buat hal sendrik jek..eyhh..melalut psl bercinta plak..

Kepada lecturer yang penah mendidik saya, saya ucapkan jutaan terima kasih atas dorongan anda sume untuk menjadikan saya seorang insan yang berguna dan mengenal IT dengan lebih dalam lgik..

Zaman Ijazah : Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Sains Pengurusan Maklumat, Uitm (Pelajar Luar Kampus)
Zaman yang sangat mencabar menjadi seorang pelajar dalam masa yang sama sedang bekerja, menjadi seorang isteri yang mempunyai seorang anak..alhamdulilah dapat suami yang memahami dan bertolak ansur di saat ku kalut siapkan esemen n tesis..beliau jugak merupakan salah seorang cikgu yg banyak membantu aku n team siapkan sistem dan perkara-perkara yang berunsurkan IT..beliau pakar rujuk kami di saat genting tau..:D



Antara lecturerku waktu zaman ijazah dulu..en ASO..

Setelah 4 tahun berpenat lelah akhirnyaaaaaa.....tadaaaaaaa....

segenggam ijazah berajaya diperolehi..
Alhamdulilah



Terima kasih kepada sume lecturer yang telah berpenat lelah melayani kaum-kaum ibu n ayah yang sedang belajar nih..jasa kalian sangat la kami hargai dan x dapat kami lupakan sampai mati..terima kasih banyak-banyak..

Ade jugak beberapa ilmu sampingan yang sempat aku belajar dari cikgu-cikgu yang berpengalaman dalam bidang masing-masing seperti :

Ilmu mekup-mekup :


Eyra Rizal Touch 


Kawon Proffesional Mekup dari Malaysian Airlines.. ( nnti aku cite details psl kelas nih)

Ilmu- Ilmu Pergunungan / Hutan :


En Jaafar yang bnyk bg tips tips kalau nak trekking kt dlm hutan..


wajahku ketika dalam hutan

Ilmu-Ilmu Fotografi :


Bro-bro yang pro yang sudi berkongsi ilmu dan idea dalam bidang fotografi..thx to all..


Fuhhh...panjangnyeee entry...xpela..janji ai puas hati..hikhik..sekian, coretanku khas untuk mereka yang mendidik secara langsung dan tidak langsung terhadap diriku yang kudus ini.. tima kasih kepada semua.


Yours Truly ;P

4 Comments

Izwa Kamaruddin said…
err..sekolah agama kiter kat pekan kecik tuh dh jadi kedai mkn..ingat tak?hehehe..lepas tu kiter pindah sekolah agama kat masjid..hehehee..
mrspuex said…
haah la..lupe nak cite psl skolah agama..:D
Unknown said…
mcm2 cikgu ada...semoga cikgu2 semua sihat hendaknya...
salam, eh eh...camne nak tanya ni ek..dulu saya skolah SMKTS nama saya comel batch spm2000..cam kenal la akak saya dulu 4TV n 5TV