Followers

tudung comel

Tudung kanak-kanak

lazada

SISTEM GURU ONLINE

APDM SAPS

Monday, July 23, 2012

Berpuasa Ketika Hamil

Assalamualaikum..

1st time pengalaman berpuasa ketika hamil. dulu masa mengandungkan aireen 4 tahun lps, x sempat nak berpuasa sbb dah berpantang seminggu nak puasa..hambek ko kene ganti sebulan..mmg besttt!!

Alhamdulilah harini hari ke-3 aku berpuasa..semoga dapat bertahan sampai buka nnti..
harap-harap baby pon gud gud jek kt dalam..semoga anak aku nnti kuat dan kental hadapi dugaan dunia nnti..aminnn.. x lama pun dapat berpuasa..anytime bby akan kluar..:D

1st day buka posa kat umah mk abah kat ceras..
alhamdulilah boleh tolong mak masak, ulang alik ke depan ke dapur readykan juadah kat atas meja..
dapur mak ngn meja mkn kat hall adalah agak jauh hokey..terkedek2 jugak la 2 org mak buyung ..
fyi, aku same preknan ngan adik..gab 5 minggu jek kot..:D

Punyelah eksaited nak tunggu waktu buke, sebijik gamba x dan nak disnap tau..tak terpk langsung psl gamba..pale otak ni dok pk minum minum minum...makan kendiann..:D

juadah kami (tanpa gambar) :
menu utama : gulai ayam kampung, sambal udang, sup tulang+kicap cili, western ( aym drummet goreng+nugget+salad+tomato wif sos mayonis+1000 island+sos cili)
desert : agar-agar coktail mas ayu, tiramisu cheese oreo
minuman : air bandung+jagung, soya, twister oren, kopi (abah punye), teh o( MIL punye), air ECPI jugakk...

tersandar kekenyangan seketika..huhuh..

owh, sempat bersahur skali ngan mak n abah..lps sahur, subuh then smbung tido..dlm kol 9 lebih baru gerak balik ke shah alam. hubby ade epoiment ngn client kt seremban..klo x, mmg membawak berbuka utk kali ke-2 kat ceras..huhu...tamakk!!:D




Yours Truly ;P

6 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

seronok kan buka ngn mak abah! :)

eB said...

menu dier. perghhhhhhh :)

mamavogue said...

go mama go..
baby kat dalam peyut pun sokong tau! insya Allah bole puasa sampai bersalin nnt :)

ieedaz @ mama_isha said...

Walaupun tanpa gmbr, dh bole rase meriah sungguh menu2 tu yer!

Bitt (double IS) said...

alhamdulillah...selamat berpuasa :)

♥ ROS ♥ said...

Hahha,.. Mak buyong mesti terlalu lapar... Ros pun sma, ari ptama semput skit.. Kedua n ketiga setereusnya alhamdulillah ok skit :)